مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سوزاندن بقایای گیاهی مزرعه علمی نیست، به کشاورزان توصیه کرد: به هیچ عنوان پس چر مزارعشان را نسوزانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ، اسماعیل پرویزی فر با بیان اینکه برگرداندن پس‌چر مزارع به خاک باعث افزایش میزان ماده آلی خاک می شود، گفت: این اتفاق سبب خواهد شد زمین زراعی حالت اسفنجی به خود گرفته و قدرت جذب و نگهداری رطوبت آن افزایش پیدا کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: افزایش ماده آلی خاک زمینه افزایش عملکرد زمین زراعی را بوجود می آورد و کارایی مصرف کود را در آن بالا می برد.

وی گفت: بازگرداندن پس‌چر مزارع به خاک بهترین، آسان ترین و کم هزینه ترین راهکار افزایش ماه آلی خاک است، لذا توصیه می شود کشاورزان و زارعان به منظور افزایش ماه آلی خاک پس‌چر مزارعشان را به خاک برگردانده و از سوزاندن آن خود داری کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه برخی از زارعان با هدف از بین بردن آفات و علف های هرز بقایای گیاهی مزرعه خود را می سوزانند، گفت: این اقدام تنها برخی از آفات را از بین برده و باعث نابودی همه آفات نمی شود و در مجموع ضرر آن بیشتر از فوائدی است که عاید کشاورزان می کند./س

برچسب ها: پس چر ، مزارع ، موادآلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.