مشهد/

نمایش قرآن منسوب به دست خط حضرت علی (ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

قرآن منسوب به حضرت علی (ع) و کتابهای خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع آن حضرت در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ دراين نمايشگاه علاوه برقرآن منسوب به دست خط مبارک حضرت علی (ع) و دیوان اشعار آن حضرت که جامع آن ابوالحسن قطب الدین محمد بیهقی بوده و در سال940 هجری قمری کتابت شده،کتب خطی نفیسی همانند نهج البلاغه، صدکلمه علوی، دعای صباح و غررالحکم ودررالکلم در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین ارشاد القلوب، راه سعادت، مناقب مرتضوی‌العلوی، الفضائل، علم الیقین برخی ازکتاب­های چاپ سنگی در این نمایشگاه می باشد.

مجموعه آثار این نمایشگاه از گنجینه آثار علمی نفیس و منحصر به فرد کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی انتخاب شده است و بر همین اساس به عنوان یکی از پایگاه­های پژوهشی مورد توجه محققان حوزه دینی و مذهبی و­­­­ علاقه مندان به آثار علوی قرار گرفته است.

دراین مجموعه کتاب­های ارزشمندی مانند: علی الگوی کامل تربیت اسلامی، حیات عارفانه امام علی(ع)، علی(ع) درقرآن، جاذبه و دافعه علی(ع)، علی شهر بی آرمان، علی اسوه تقوی و عدالت، علی و فلسفه الهی و معجزات و کرامات و فضایل علی(ع) درمعرض نمایش عموم قرارگرفته است.

این نمايشگاه از22 تا 31تیرماه صبح و بعد ظهر درمحل تالار ورودي كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي، پذيراي عموم علاقه‌مندان به آثار فرهنگي و مذهبي مي باشد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: قرآن ، کتابخانه ، حضرت ، علی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.