اداره کل دامپزشكي خراسان رضوي از صادرات 10 هزار و 354 تن انواع فرآورده های خام دامی از این استان به دیگر کشورهای جهان، طی 3ماهه ابتدای امسال خبر داد

مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با 7 درصد افزایش، حاکی از افزایش 710 تنی صادرات کالاهای یادشده است.

ناصر مرگان ازغدی عمده ترین کالاهای صادراتی مذکور را «تخم مرغ خوراکی»، «جوجه یکروزه» و «انواع چربی» اعلام کرد و دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است.

وی ادامه داد: این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت و بر این اساس کلیه محموله ها در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می گردد.

ازغدی، عمده كالاهاي صادراتي طی مدت یادشده را شامل؛ انواع فرآورده هاي خوراکی و غیرخوراکی خام دامي دانست و مقصد صادرات استان در اين حوزه را كشورهاي عضو اتحاديه اروپا نظیر، ایتالیا و لهستان، کشورهای آسياي ميانه و حوزه خليج فارس ذكر كرد. وی، ميزان واردات انواع كالاهاي مرتبط با دام و طيور را نیز طي مدت فوق، 64 هزارتن دانست و یادآور شد: در همین مدت برای 180هزار تن انواع کالاهای مرتبط نیز گواهی حمل و نقل داخل و خارج استانی صادر شده که این مقدار از نظر وزنی، بیش از 47 هزار تن افزایش را نشان می دهد.

وی از نواع دام زنده، فراورده ها، آلايش خوراكي وغيرخوراكي دامها شامل؛ تخم مرغ خوراكي، پنجه مرغ، پوست، كرك وموي بزي، پشم، گوسفند، چربی گوسفند و سايرآلايش خوراكي مربوطه، روده، عسل، آخال ابريشم همچنين، سگ وگربه خانگي، جوجه يكروزه، تخم مرغ نطفه دار، پرنده هاي زينتي و ماهي هاي تزييني، نهاده هاي خوراك دام وطيور وخوراك طيورآماده به عنوان کالاهایی یادکرد که در مدت یادشده صادر شده است.

انتهای پیام//س

برچسب ها: کالا ، دامی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.