مدال طلای ووشوی‌ بانوان در بازی‌های آسیایی و وضعیت ایده آل بانوان کاراته برای اینچئون‌، نوبت را برای مدال طلای بانوان تکواندو برای المپیک آسیایی زودتر از قبل رسانده است.

    به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، تکواندو در چند دوره بازی‌های آسیایی پکن، دوحه و بوسان صاحب یک مدال طلا شده است اما این رشته در بازی های چهارسال قبل در گوانگجو یک رکورد شکنی خوب با هدایت رضا مهماندوست داشت و این بار به سه مدال طلا رسید با این حال این تکواندوی بانوان است که هنوز موفق به کسب مدال طلا در المپیک‌های آسیایی نشده است. 
 چهار سال قبل ووشوی بانوان توسط خدیجه آزادپور نخستین مدال طلای کاروان ورزشی بانوان را در بازی‌های آسیایی بدست آورد در حالیکه این رشته قدمت چندانی در بین ورزش‌های آن هم بخش بانوان ندارد حالا هم برای بانوان سانداکار‌ در بازی های آسیایی شانس کسب مدال طلا در اینچئون در نظر گرفته شده است اما کاراته بانوان که با افت و خیز‌های زیادی روبرو بود حالا شرایط خوبی برای حضور دربازی های آسیایی 2014 کره دارد. 
 پیشرفت کومیته کاران در چند سال اخیر مسئولان را برای مدال آوری این رشته امیدوار کرده است به طوریکه گفته می شود بانوان کاراته‌ کا این بار سهمی از مدال های طلا در اینچئون خواهند  داشت.  در این میان اما تکواندو و پیشرفت چندانی نسبت به گذشته نداشته است با این فدراسیون کم کاستی برای بخش بانوان نداشت تقریبا طی سال های گذشته در هر مسابقه ای که بخش مردان شرکت کرده اند بانوان هم سهمی در اعزام ها داشته‌اند، اما هنوز توفیقی از لحاظ کسب مدال طلا در بازی های آسیایی حاصل نشده است.
  بانوان تکواندوی کاران در چند سال اخیر سهم خوبی در اعزام های بروز مرزی داشته‌اند و عنوان کردن بی تجر‌بگی آنها در میادین بین‌المللی دیگر نمی‌تواند بهانه نتیجه نگرفتن آنها باشد.
  بانوان تکواندو کار در بخش پایه مدال‌های جهانی و آسیایی داشته‌اند و در مسابقات قهرمانی آسیایی بزرگسالان نیز فاطمه نعمتی موفق به کسب مدال طلا شده است اما جای خالی مدال طلای المپیک آسیایی همچنان در این بخش حس می شود می توان گفت تکواندوی بانوان در این مورد از بانوان ووشوکار عقب تر است در چند سال اخیر اعضای تیم ملی بانوان تقریبا تغییر زیادی نداشته و تنها جا به جایی در کادر فنی بود که بعد از اتمام قرار داد مریم آذر مهر در مسابقات جهانی 2013 ، این بار نوبت به مینو مداح در بازیهای آسیایی 2014 کره رسیده  است.
 این دو مربی سابقه هدایت همزمان در بازی‌های آسیایی دوره گذشته را نیز دارند.
   با توجه به امکانات بانوان تکواندو کار و نگاه مساوی فدراسیون در این بخش حالا نوبت به کسب مدال طلای  این بخش در اینچئون است.
انتهای پیام/ 
برچسب ها: تکواندو ، ایستگاه ، رزمی ، حرکت ، مجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار