نمانیده آشوریان در مجلس شورای اسلامی گفت: آسایش اقلیت‌های دینی، مذهبی و قومیت‌ها در ایران برای همه جهانیان مثال‌زدنی است.

یوناتن بت‌کلیا در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: آشوریان، کلدانی‌ها، پیروان سایر ادیان توحیدی و قومیت‌های مختلف در این سرزمین پهناور آسایش کامل را تجربه می‌کنند، که برای مدعیان دروغین حقوق بشر قابل درک نیست.

وی با اشاره به اینکه آشوریان ایران، دغدغه‌های آشوریان ساکن در سوریه، لبنان و عراق را ندارند، اضافه کرد: شرایط، فهم و همزیستی مسالمت‌آمیز حاکم بر این کشور برای همه جهان شگفت‌آور و الگو است.

دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان متذکر شد: کشورهای ابرقدرت و حامیان حقوق بشر باید خود دیده و به این موضوع اعتراف کنند که اقلیت‌های دینی در ایران زندگی آرام، توأم با امنیت و آسایش دارند.

بت‌کلیا با بیان اینکه در این کشور فقط با یک مشکل و نابرابری دیه مرد مسلمان و غیرمسلمان روبه‌رو بودیم، اضافه کرد: با حکم حکومتی مقام معظم رهبری این معضل نیز برطرف شده و دیه همه فارغ از دین و مذهب با یکدیگر برابر شده است.

وی به برپایی آزادانه و توأم با صمیمیت مراسم روز ملی آشوریان اشاره کرد و گفت: بدون هیچ محدودیت و ممنوعیت، با آزادی کامل و با رعایت مقتضیات دین خودمان و با در نظر گرفتن موازین قانونی کشورمان آئین‌های مذهبی خاص دین خود را برپا می‌کنیم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این مراسم از دولت، مقامات پارلمانی و نهادهای مختلف کشورمان مهمانانی داشته‌ایم، گفت: حتی ضیافت افطاری برای برادران و خواهران مسلمان تدارک دیده‌ بودیم.

بت‌کلیا با بیان اینکه اسلام واقعی و نازل شده بر ضمیر پیامبر خاتم (ص) در ایران پیاده می‌شود، ضمن اظهار تاسف از جنایات داعشی‌ها در آن سوی مرزها گفت: تکفیری‌ها به نام دین ولی به کام اربابان خود کلیسا، مسجد، زیارتگاه، حرم و اماکن مقدس را با خاک یکسان می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از وضعیت سالخوردگان، کودکان، زنان باردار و به طور کلی مردم بی‌دفاع کشور عراق، بیان داشت: به راحتی جان، مال و ناموس مردم را بازیچه قرار داده و با سرهای بریده انسان‌های بی‌گناه مراسم توپ‌بازی راه می‌اندازند.

بت‌کلیا با ابراز شگفتی از اینکه تحرکات این گروهک توسط هیچ یک از نهادهای بین‌المللی و کشورهای غربی محکوم نشده است، اضافه کرد: اعضای این فرقه ضاله زائیده استکبار و مورد حمایت آنها هستند.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روزی این پرورش‌یافتگان استکبار گریبانگیر اربابان خود خواهند شد، اضافه کرد: این تکفیری‌ها و سلفی‌ها روزی به روی پشتیبان‌ خود رگبار گشوده و فجایع خونباری در آن کشورها پدید می‌آورند/س.

برچسب ها: آسایش ، آشوریان ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.