روزنامه گالف نیوز، چاپ امارات عربی متحده نوشت، حکایات و خبرهای مربوط به غزه و حملات اسرائیل به غیرنظامیان این منطقه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  روزنامه گالف نیوز،  در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت : در حالی که آمار تلفات ناشی از حملات هوایی اسرائیل به غزه در حال افزایش است کاربران رسانه‌های اجتماعی خشم خود را از جنایات اسرائیل در غزه در اینترنت خالی می‌کنند. مردم از رهبران جهان می‌خواهند برای پایان دادن به این وحشیگری مداخله کنند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که محمد ابوخضیر ، نوجوان 17 ساله فلسطینی نزدیک خانه‌اش ربوده شد و جسد سوخته اش بعدا در یک جنگل در بیت المقدس اشغالی پیدا شد. مرگ این نوجوان به چند روز تظاهرات خشونت آمیز انجامید و مردم برای طرح این سوال که چرا سازمان‌های رسانه‌ای به اندازه کافی به این رویداد توجه نشان نمی‌دهند به سراغ رسانه‌های اجتماعی رفتند. 

چندین نفر آواتار خود را به این پیام تغییر دادند که "برای غزه دعا کنید" یا "برای دفاع از غزه لازم نیست که مسلمان باشید. فقط کافی است انسان باشید."

در توییتر ، دو روز است که صفحه ای تحت عنوان "برای غزه دعا کنید" و "غزه زیر حملات" باز شده است و مردم به طور مرتب هر اطلاعاتی که بیابند با هم رد و بدل می‌کنند. چندین عکس و مطلب نیز بارها از نو توییت شده است. 

یکی از این مطالب متعلق به یک روزنامه نگار دانمارکی به نام آلن سورنسن بود که عکسی از ساکنان اسرائیلی در شهر سدیروت گرفته بود. او همراه این عکس نوشته بود :سینما سدیروت. اسرائیلی‌ها در سدیروت صندلی‌ها را به بالای تپه می‌برند تا آخرین رویدادهای غزه را تماشا کنند. آنها هر وقت که صدای انفجاری می‌شنوند کف می‌زنند.

این عکس تاکنون 9559 بار از نو توییت شده و صدها اظهار نظر درباره آن نوشته شده است.
یک نفر نوشته بود :اگر این حقیقت داشته باشد پس خداوند به همه ما کمک کند. بر سر انسانیت چه آمده است؟

یک نفر دیگر نوشت :من واقعا امیدوارم که این صحت نداشته باشد ، اما صحت دارد، اینطور نیست؟ اگر صحت داشته باشد ایمان من به انسانیت کاملا نابود شده است.

یک ترند (trend) دیگر که به سرعت در توییتر منتشر و تکثیر شد مربوط به دایان سایر مجری خبر شبکه ای بی سی آمریکا بود که به غلط یک عکس مربوط به غزه را عکس "یک خانواده اسرائیلی که می‌کوشد هر آنچه را می‌تواند نجات دهد" معرفی کرده بود. چندین کاربر توییتری تصاویری را ارسال کرده بودند که در آنها خطای سایر را به تمسخر گرفته بودند.

ای بی سی  بعدا بابت این اشتباه عذرخواهی کرد اما این موضوع همچنان در توییتر پیگیری می‌شود.

در فیس بوک نیز فیلمی از ابی مارتین ، مجری شبکه راشا تودی منتشر شد که چندین کاربر آن را با هم مبادله کرده‌اند. در این فیلم مارتین دیدگاههای خود را درباره اوضاع در غزه بیان می‌کند و از نحوه پوشش اخبار جنگ غزه در رسانه‌های آمریکا به شدت انتقاد می‌کند. وی همچنین از رویکرد دولت آمریکا به این بحران انتقاد می‌کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار