سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت"رایگان درمان شوید" مطرح کرده بودند، توسط "متخصص پوست و مو" پاسخ داده شده است.

گروه علمي پزشکي باشگاه خبرنگاران؛ بخشی از پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت رایگان درمان شوید مطرح کرده بودند را منتشر كرد.  

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران درخصوص  "بهترین کرم های ضد آفتاب در تابستان"كه توسط دکترخلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو داده شده است، به شرح ذیل مي باشد:


***مریم

آیا می‌توان کرم ضد آفتاب را به زیر چشم‌ها هم زد؟

جواب: خیر، زیرا ترکیبات کرم ضد‌آفتاب به گونه‌ای است که برای پوست صورت تهیه شده است و برای دور چشم‌ها به طور مستقل کرم وجود دارد، بنابراین توصیه نمی‌شود که از کرم ضد‌آفتاب برای دور چشم‌ها استفاده شود.


***هستی

با سلام و خسته‌ نباشید، من هر کرم ضدافتابی به پوستم می زنم خیلی صورت عرق می کنه باید چیکار کنم؟

جواب: باید از کرم ضدآفتابی استفاده کنی که با پوست صورت شما سازگاری داشته باشد یعنی از نوع ضد‌تعریق آن استفاده کنی، همچنین برخی از انواع ضد آفتاب ها به صورت ژل در بازار وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد، ترکیبات کرم‌های ضد آفتابی که به صورت ژل هستند هیچ گونه اثری از کرم بر روی پوست احساس نمی‌شود و به رنگ آب بوده و برای پوست‌هایی که زیاد جوش می‌زنند و یا عرق می‌کنند مفید است. مثلا آردن کرم ضدتعریق دارد و شرکت بیتس ژل ضد‌آفتاب را  عرضه می کند.

***لیلا


با سلام، من 23 سالمه، پوست خیلی خیلی چربی دارم، چه کرم ضد‌آفتابی استفاده کنم؟

جواب: شما باید از ضدآفتاب فاقد چربی استفاده کنید البته برخی از افراد با استفاده از ضدآفتاب‌های فاقد چربی باز هم از چربی پوست گلایه می کنند که توصیه می شود از نوع ژل مانند آنها که مطلقا چربی ندارد استفاده کنند.

***سمیه


با سلام ، 27 سال دارم، رنگ پوستم روشنه، تقریبا 3 ساله که از کرم ضد‌آفتاب مای  60درصد فاقد چربی رنگ پوست استفاده می کنم و تا امروز هیچ کرم شب، روز ولایه‌بردار و غیره استفاده نکردم، امکان داره که این کرم که مصرف می کنم به مرور زمان استفاده می‌کنم تاثیر بدی داشته باشد.

جواب: خیر مشکلی ندارد البته کسی که پوستش چرب است نباید از کرم شب و روز استفاده کند زیرا این نوع کرم‌ها برای پوست‌های خشک استفاده می شود و شما هم اگر با مصرف کرم مای مشکلی ندارید نیازی به تغییر آن ندارید فقط هر 3 ساعت یکبار کرم ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: پوست ، مو ، زیبایی ، سوال ، جواب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
sara
۱۶:۴۰ ۰۶ خرداد ۱۴۰۰
سلام .من یه ضد آفتاب گرفتم خیلی غلیظه موقع استفاده خیلی به پوستم باید فشار بیارم برای پخشش آیا میتونم با کرمی اونو رقیق کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۲ دی ۱۳۹۸
سلام 20 سالمه دکتر پوست تایید شده برای من کرم ضد افتاب بدون چربی و محلول در اب نوشته ولی باز هم بالا فاصله پوستم عرق میکنه درضمن بدون رنگ هم است لطفا کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
n
۱۱:۲۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
سلام میشه یه کرم ضد افتاب معرفی کنین که پوستو تیره نکنه
Iran (Islamic Republic of)
شمسی جعفری
۲۰:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
پاسخ دادن به این سوالها که ممکنه سوال خیلیای دیگه هم باشه خیلی عالیه ممنون به خاطر صفحه جالبتون.من یه سوال داشتم واون اینه که حدود 8ساله که از کرم ضد آفتاب آردن استفاده می کنم باspf25تا حالا ازش راضی بودم امابعضی وقتها احساس می کنم پوستم رو خشکترمی کنه چون پوستم لایه لایه میشه وکرم جذب پوستم نمیشه آیالازمه که ضدآفتابم وعوض کنم ضمناپوستم خشکه واکثراوقات خارش وسوزش داره.بایدچه کارکنم.ممنون
آخرین اخبار