پایگاه خبری النشره در گزارشی با بیان اینکه اسرائیل در توقف حملات موشکی مقاومت شکست خورده؛ به بررسی احتمال حمله زمینی اسرائیل به غزه پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه خبری النشره در گزارش خود نوشت: پس از شکست امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل در عملیات هوایی علیه نوار غزه؛ اکنون امکان حمله زمینی از سوی اسرائیل به نواز غزه مطرح شده است. این احتمال پس ازاینکه موشک‌های مقاومت، 5 میلیون اسرائیلی را مجبور به فرار به پناهگاه‌ها کردند، مطرح می‌شود.

این پایگاه سپس در ادامه گزارش خود نوشت: از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون 164 تن شهید و حدود 1085 تن مجروح شده‌اند واین درحالی است که رژیم صهیونیستی به حمله به منازل مسکونی و مناطق زراعی و سازمان های دولتی ادامه می‌دهد.  
این پایگاه سپس در رابطه با حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه، از قول "طلال عوکل" نویسنده وتحلیلگر سیاسی می‌نویسد: آماده شدن برای این کار نیاز به زمان و هدف‌گذاری‌هایی دارد.
این تحلیلگر سیاسی در گفتگوبا النشره میگوید: اسرائیل در جستجوی میانجی‌هایی برای آتش بس است، و سخنان مسؤولان اسرائیلی نیز نشان نمی‌دهد که آنها به دنبال حمله زمینی باشند.
این تحلیلگر سیاسی می‌گوید: اسرائیل اکنون به دنبال این است که با ترور شخصیت‌های بارز فلسطینی، بتواند به مردمش اینگونه القا کند که پیروز ایت جنگ است.
"طلال ابو ظریفه" عضو "کمیته مرکزی جبهه دموکراتیک برای آزادسازی فلسطین"  در گفتگوبا النشره می‌گوید: اوضاع در غزه در سایه شکست شورای امنیت سازمان ملل در اتخاذ موضعی جدی که بتواند بر اسرائیل فشار بیاورد، رو به وخامت می‌رود.
وی می‌گوید: اوضاع رو به وخامت می‌رود و ما باردیگر از شورای امنیت می‌خواهیم که موضعی جدی در حمایت از ملت فلسطین اتخاذ نماید.
وی می گوید: اکنون فرصتی است تا رهبران فلسطین به عضویت دادگاه بین‌المللی کیفری درآیند و از این طریق ما بتوانیم ارتش رژیم صهیونیستی و سران آن را مورد پیگرد قانونی قرار دهیم.
این پایگاه سپس در ادامه گزارش خود از قول "نایف الرجوب" از سران حماس و نماینده حماس در شورای قانون گذاری فلسطین نقل می‌کند: نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل سعی دارد تا شروطش را بر فلسطینیها اعمال نموده و غزه و کرانه باختری را به زانو درآورده و مقاومت فلسطین را از بین ببرد و این تا زمانی که مقاومت دلیرانه ای وجود دارد که در برابر نیروهای اشغالگر می‌ایستد، محقق نخواهد شد.
این نماینده مجلس قانون گذاری فلسطین میگوید: تهدید رژیم اشغالگر قدس به حمله زمینی، تهدید جدیدی نمی‌باشد؛ چرا که این تهدید نیز مانند تهدیدهای سالهای 2009 و 2012 بوده که تجاوز دریایی و خشکی ادامه پیدا کرد؛ اما نیروهای اشغالگر نتوانستند شلیک ‌موشکهای مقاومت را متوقف نموده و یا مقاومت را نابود سازند.

نماینده حماس همچنین می‌گوید: نتانیاهوبه دنبال اهدافی در ورای تجاوزاتش به غزه است تا از این طریق بتواند حزبش را در انتخابات پیش رو به پیروزی برساند؛ اما موفق نخواهد شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار