با اشاره به اینکه این نهاد 650 هزار فرصت شغلی را اکنون در سطح کشور هدایت می‌کند، گفت: با ایجاد این مشاغل سالانه حدود 7500 میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،محمد امید معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مراسم جشن رمضان با بیان اینکه توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش از مهمترین رسالتی است که این نهاد برعهده دارد، گفت: توانمندسازی افراد تحت حمایت از طریق خدمات فرهنگی، حمایتی و اشتغال صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به خودکفایی 300 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد طی سه سال گذشته و خروج آنان از چرخه حمایتی، افزود: در صورت تداوم کمکهای مادی به این افراد، باید سالانه 600 میلیارد تومان کمک بلاعوض صورت می‌گرفت و این در حالی است که با خروج آنان سالانه حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک می‌شود.

امسال نیز جشن خودکفایی 120 هزار خانوار تحت حمایت برگزار شد و این افراد با توانمندسازی در حوزه اشتغال از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.

وی به مدل اشتغال این نهاد اشاره کرد و گفت: اشتغالهای این نهاد طی فرآیند نیازسنجی، آموزش، تسهیلات، نظارت و بازاریابی صورت می گیرد که آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارت آموزی از ارکان مهم این مدل است که در قوام و ثبات طرحهای اشتغالزایی نقش مهمی دارد که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد 650 هزار فرصت شغلی را اکنون در سطح کشور هدایت می کند،ادامه داد: حدود 35 درصد از این اشتغالها در قالب مجریان زنان سرپرست خانوار و 70 درصد از آنها در روستاها صورت می‌گیرد و 50 درصد از این مشاغل مربوط به کشاورزی و صنایع دامداری و وابسته به آن، 25 درصد به مشاغل خدماتی،حمل و نقل و کسب و کارهای کوچک و 15 درصد مربوط به مشاغل تولیدی و صنفی و حدود 12 درصد مربوط به مشاغل صنایع دستی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از زحمات و تلاشهای شورای عالی اشتغال، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استانداران، فرمانداران در ایجاد فرصتهای شغلی و همکاری بانکهای عامل در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان این نهاد تشکر کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: فرصت ، کمیته ، کمک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار