مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد، متوسط بارندگی شهرستان بافق را بیش از 59 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال آبی قبل 34 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

، محمدرضا حاتمی در حاشیه جلسه بحران آب فرمانداری بافق اظهار داشت: در شرایط مناسب نزولات جوی، 6 درصد به سفره‌های آب زیرزمینی تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد ادامه داد: چون بارندگی سال آبی امسال در حد مطلوب نبوده، این 6 درصد به سفره‌های آب زیرزمینی تزریق نشده است.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف بهترین شیوه برون رفت از بحران کم آبی استان یزد است، تصریح کرد: مدیران ارشد استان یزد برای تأمین آب و خط دوم انتقال آب به استان تلاش می‌کنند.

حاتمی بر حفظ منابع محدود تأمین آب روستایی استان یزد تأکید کرد و یادآور شد: مدیریت در تأمین و توزیع آب، هر دو مد نظر شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد است.

روی آوردن مردم بافق به خانه باغها از گریز گرمها

وی همچنین به تأمین آب مورد نیاز اهالی روستاهای خوسف و بشکان اشاره کرد و افزود: حفر چاه خوسف و خرید باقیمانده مزرعه ده ریزو برای روستای بشکان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان یزد عنوان کرد: شبکه فرسوده آب شرب روستایی باید بررسی و تعویض شده تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

این مسئول، متوسط سرانه مصرف مشترکان روستایی را 180 لیتر در روز عنوان کرد و گفت: در روستاها این سرانه رعایت نمی‌شود زیرا خانه باغ‌ها باعث شدند که مصرف آب در نقاط روستایی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه روستاییان حق دارند که خانه باغ داشته باشند، خاطرنشان کرد: نداشتن پارک و بوستان و اماکن تفریحی باعث شده که روستانشینان به ساخت خانه باغ روی آورند.

حاتمی تعرفه خانگی در روستاها را 30 درصد آب شهری اعلام کرد و افزود: تعرفه‌های آزاد و صنعتی مطابق آب بهای شهری محاسبه و دریافت می‌شود.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان یزد تعداد روستاهای بافق را 100 روستا دانست و تصریح کرد: از این تعداد 70 روستا با 6 هزار مشترک زیر پوشش آبفار این شهرستان قرار دارد./س

برچسب ها: بحران ، اب ، در شهر ، بافق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.