کریمیان در تذکر شفاهی:

وزیر نیرو دستور توقف تخریب "چشمه‌بل" را صادر کند/سکوت سازمان محیط زیست کردستان در برابر تخریب شناسنامه تاریخی شهر

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه چشمه بل در آثار ملی ثبت شده و در حال نابودی است گفت: متأسفانه سازمان محیط زیست کردستان در قبال این شناسنامه تاریخی سکوت کرده است.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، امید کریمیان نماینده کردستان و مریوان در مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 22 تیر با بیان اینکه علی‌رغم تذکرات شفاهی، کتبی و سوال از وزیر نیرو، متأسفانه "چشمه بل" با قدمت 60 میلیون ساله و قابلیت تأمین آب شرب 2 میلیون نفر کوتاه‌ترین و حیرت‌انگیزترین چشمه ثبت شده به عنوان آثار ملی به عنوان شناسنامه تاریخی و طبیعی استان کردستان در معرض نابودی قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: مسئولان متأسفانه به جای نگه‌داشتن حرمت این چشمه آن را زیر تیغ ناآگاهی، ناکارشناسی و نامسئولی قرار دادند که عملا اصل 50 قانون اساسی را زیر پا می‌گذارد. 

کریمیان اضافه کرد: سکوت سازمان محیط زیست کردستان در برابر نابودی این چشمه جای تأسف دارد و تأخیر در اقدامات عملی درباره این چشمه به بهانه احداث سد داریان هیچ دلیل عقلانی ندارد و متأسفانه در بودجه به فراموشی سپرده شده و کارفرما و مجری پروژه به تخریب زود هنگام این چشمه اقدام کرده است. 

عضو کمیسیون اقتصادی تأکید کرد: وزیر نیرو باید در اجرای ماده 184 قانون برنامه پنجم توسعه نسبت به دستور توقف تخریب این چشمه اقدام کند. 

کریمیان در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: دریافت شهریه و هزینه تحصیلی در فصل ثبت نام مدارس دولتی ممنوع شده اما متأسفانه در برخی از مدارس کردستان آشکارا از والدین که تنها منبع درآمدشان یارانه نقدی است شهریه می‌گیرند. 

وی در تذکری به وزیر صنعت و معدن گفت: پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی استان کردستان در شاخص رقابت‌پذیری در بخش صنعت رتبه 29 کشور را دارد. 

کریمیان افزود: باتوجه به اینکه نقش صنعت در ایجاد اشتغال پایدار توسعه کارآفرینی و کاهش عدم تعادل منطقه‌ای نقش بسیاری دارد متأسفانه علیرغم گذشت چندین سال از تصویب 2 منطقه ویژه اقتصادی تاکنون هیچ کدام به مرحله اجرایی درنیامده است. 

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: حدود 2 ماه است که سازمان صنعت و معدن استان کردستان مدیریت نداشته و بلا تصدی است
مسئولان امر این مسئله را مورد توجه قرار دادند. 

انتهای پیام/
 
 
 
 

برچسب ها: کردستان ، قانون ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار