مضامینی چون میهن پرستی به منظور پاسداشت هویت ملی باید در شعر آورده شود.

سید محمود علوی نیا، شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون این موضوع که شعر نیاز باید پاسدار هویت ملی باشد گفت: افکاری چون میهن پرستی، حفظ ارزش‌های انسانی و معنوی که هویت جامعه را حفظ می‌کند و تمام مسائل مربوط به تکریم انسانیت در شعر باید بیان شود.

وی افزود: همچنین مضامین انسانی، اخلاقی و مضامینی که مربوط به ارزش‌ها است و آن‌چه به هر صورت در ملیت می‌گنجد، مانند حفظ ارزش‌های ناسیونالیستی، میهن دوستی، علاوه بر این‌ها ارزش‌های اخلاقی و انسانی باید در شعر بازتاب داده شود.

این شاعر ادامه داد: به طور مسلم هویت ملی باید در وجود شاعر باشد. اگر بیان اینگونه مسائل تصنعی باشد چنگی به دلی نمی‌زند در صورتی‌که شاعر بخواهد مضمونی را در شعر خود به فراخور موضوع روز جای دهد در حالی‌که تنها فنون شاعری را آموخته است شعر وی شعری خوب نخواهد بود.

علوی نیا اظهار داشت: هویت ملی باید از ابتدا در وجود شاعر باشد و انگیزه‌های لازم برای سرودن این نوع شعر را داشته باشد، اینکه در یک مقطعی شاعری که تا قبل از آن ملی گرا نبود، بخواهد ملی گرا بشود درست نیست و شعر وی خوب از آب در نمی‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: شعر ، هویت ، شاعر ، ارزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار