فینال جام بیستم بین دو تیم فوتبال آلمان و آرژانتین برگزار می‌شود، پرتکرارترین فینال جام جهانی را شاهد خواهیم بود چراکه 2 تیم چند بار در بازی فینال با یکدیگر روبرو شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، این سومین بار است که 2 تیم فوتبال آلمان و آرژانتین در فینال جام جهانی با یکدیگر روبرو می‌شوند.

در فینال جام جهانی 1986 تیم آرژانتین با درخشش دیه‌گو مارادونا تیم آلمان را سه بر دو شکست داد و برای دومین بار قهرمان جهان شد. آلمان چهارسال بعد با پیروزی یک بر صفر انتقام آن شکست را گرفت و برای سومین بار قهرمان جام جهانی شد. از آن زمان تاکنون هیچ یک از این 2 کشور قهرمان نشدند.
 
برگزاری بازی فینال بین دو تیم فوتبال آلمان و آرژنتین بهانه‌ای شد تا عملکرد این 2 تیم را مورد بررسی قرار دهیم.
 
 آرژانتین را تیمی باهوش و حیله‌گر در جام بیستم دیدیم که از لحاظ شکل فوتبالی‌ خیلی با مکر و حیله‌بازی می‌کند.
 
 تیم ملی آرژانتین با 45 درصد از پتانسیل مقابل تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد و مابقی توانایش‌ را نشان نداد چرا که به بازی دیگر جام جهانی تا فینال چشم داشت.

آلبی سلسته تیم کاملی در اختیار ندارد. عدم حضور دی ماریا به تیم آرژانتین ضربه می‌زند. جایگزین دی ماریا هم در سطح این بازیکن نیست. در مجموع نبود دی ماریا به ترکیب مهاجمان آرژانتین آسیب می‌‍‌زند. در مرکز دفاع آرژانتین یک خلأ وجود دارد که ژرمن‌ها این نقطه ضعف را دیدند و شناسایی کردند. همان جایی که آرژانتین ضعف دارد روبن مهاجم هلند توانست 2 بار این خط را بشکافد. اگر ماسکرانو کمترین اشتباه را می‌کرد آن وقت 2 موقعیت روبن گل می‌شد.

در آن سوی میدان، آلمان تا الان نشان داده‌ تیم بی‌نقصی است اما این تیم در مسیر بالا آمدنش مکثی مقابل فرانسه داشت. به هر حال اهالی فوتبال فقط قدرت آلمان را در به ثمر رساندن هفت گل به برزیل نبینند بلکه بازی این تیم برابر فرانسه را هم باید ببینند. واقعیت این است که اگر تیمی مقابل آلمان با هوشیاری بازی کند آن وقت می‌تواند برابر ژرمن‌ها به موفقیت برسد.

به هر حال ژرمن‌ها در 2 بازی آسیب‌پذیر نشان دادند آنها با تیم غنا 2 بر 2 مساوی کردند و مقابل فرانسه هم با خوش‌شانسی پیروز شدند.

گفتنی است، آلمان تیم یکدست و کاملی است اما گفته‌های کارشناسان از مسائل داخل زمین عقب‌‌تر است براین اساس با کارشناسی نمی‌توان نتیجه بازی فینال را پیش‌بینی کرد.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: دو ، تیم ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار