در صورت تکميل بخش‌هایی از خطوط لوله فرآورده آبادان-ری، تا پايان امسال 420 کيلومتر به خطوط انتقال نفت کشور افزوده شده و خطوط انتقال به حدود 14,4 هزار کيلومتر می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران تصريح کرد: مقرر شده است شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران دو طرح بزرگ احداث خط لوله فرآورده آبادان- ري و خط لوله نفت سبزآب- ري را اجرا کند.

عباسعلي جعفري نسب با بيان اينکه اين دو طرح در صورت تکميل بطول خطوط لوله نفت کشور مي افزايد، گفت: ممکن است بخش هايي از خط لوله فرآورده آبادان – ري شامل 15 کيلومتر از حد فاصل آبادان تا اهواز و 270 کيلومتر از حدفاصل شازند تا تهران تا پايان امسال تکميل شود.

وي افزود: در صورت اتمام بخش هايي از طرح، بايد اقدام هايي همچون ايجاد تلمبه خانه موقت و ... ازجانب شرکت خطوط لوله و مخابرات بمنظور راه اندازي خط انجام شود.

جعفري نسب تاکيد کرد: طرح هايي که اين شرکت در دست اقدام دارد، شامل تغيير، ترميم و تعويض خطوط مي شود که هيچ يک به طول خطوط انتقال نفت کشور نمي افزايد.

مديرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت از تعويض بخشي از خط لوله فرآورده سبزآب- تنگه فني بعنوان يکي از طرح هاي فعال اين شرکت نام برد و افزود: اين طرح شامل 83 کيلومتر است که بجز 20 کيلومتر از آن که با شرکت ملي مهندسي و ساختمان نفت مشترک است، مابقي آن تا پايان امسال تعويض مي شود.

جعفري نسب گفت: اين طرح بخشي از خط لوله فرآورده آبادان- ري محسوب مي شود.

او همچنين به تعويض قسمت هايي از خط لوله نفت 24 اينچ اصفهان- تهران و 18 اينچ فرآورده اصفهان - تهران بعنوان طرح مهم ديگر در دست اقدام شرکت اشاره و اظهار کرد: مجموعا 78 کيلومتر از اين خطوط تعويض مي شود.

وي با بيان اينکه کار تعويض بخشي از خط لوله نفت 24 اينچ اصفهان - تهران رو به اتمام است، ادامه داد: هم اکنون در مرحله آزمايش قرار دارد.

او همچنين با بيان اينکه کار تعويض خط 18 اينچ فرآورده اصفهان - تهران نيز در حال اتمام است، تصريح کرد: اميدواريم اين دو طرح در دست اقدام تا پايان تابستان امسال تکميل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: خطوط ، انتقال نفت ، شانا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار