مصرف داروهای گیاهی در کشور بسیار پایین و ناچیز است و برآوردهای موجود نشان می دهند که کمتر از 10درصد کل داروهای مصرفی گیاهی هستند.

محمدصادق بهاری متخصص داروشناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اهمیت مصرف داروهای گیاهی بر کسی پوشیده نیست و اغلب فواید این نوع داروها تا کنون مشخص شده است.

وی افزود: با وجود اهمیت داروهای گیاهی، اما متاسفانه این نوع داروها بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرند و تمایل اغلب افراد جامعه به مصرف داروهای شیمیایی و غیر گیاهی است.

بهاری با بیان اینکه وضعیت مصرف داروهای گیاهی نگران کننده است، تاکید کرد: در حال حاضر مصرف داروهای گیاهی در کشور بسیار پایین و ناچیز است و برآوردهای موجود نشان می‌دهند که کمتر از 10 درصد کل داروهای مصرفی گیاهی هستند.

وی یادآور شد: البته اگر بخواهیم آماری از تجویز داروهای گیاهی توسط پزشکان بدهیم، در آن صورت درصد مصرف این داروها بسیار کمتر از آمار 10 درصد است.

بهاری خاطرنشان کرد: به طور قطع مصرف داروهای گیاهی باید افزایش یابد، چرا که این داروها بر خلاف داروهای شیمیایی با عوارض و اثرات منفی کمتری برای سلامتی همراه هستند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار