چهل و یکمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، چهل و یکمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تدوین سند آموزش عمومی قرآن گفت: در تهیه و تدوین این سند حتما باید از دیدگاه‌ها و نظرات خبرگان علوم قرآنی استفاده شود.  
فانی با بیان این که در این کمیسیون نهادهای مختلف حضور دارند، افزود : برای این که دیدگاه ها و نظرات این کمیسیون در مباحث بودجه‌ای و برنامه ششم توسعه دیده شود، نیازمند سرعت و دقت در تدوین برنامه ها هستیم. 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت کارهای پژوهشی، خواهان گردآوری دیدگاه همه اعضا و دست اندرکاران شد و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش و پرورش باید در مبحث محتوای آموزش، «روش آموزش» و «معلم و مدرس» توجه ویژه‌ای به آموزش قرآن داشته باشیم و این سه محور به عنوان تکالیف آموزش و پرورش در امر توسعه آموزش قرآن قلمداد گردد. 

فانی با بیان این‌که انتظار می‌رود همه سازمانها و نهادهای عضو هم تکالیف اصلی خود را در این حوزه مشخص نمایند، اظهار کرد: باید خروجی تصمیمات و جلسات این کمیسیون منجر به یک تقسیم کار ملی در امر توسعه آموزش قرآن شود. 

گفتنی است؛ پیش از سخنان وزیر آموزش و پرورش کفاش معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در خصوص نمایشگاه بین المللی قرآن ارائه دادند. 

همچنین در حاشیه چهل و یکمین جلسه آموزش عمومی قرآن کریم، از قرآن ویژه دانش آموزی رونمایی شد. 

لازم به ذکر است؛‌ این قرآن مشتمل بر شرح، ترجمه ویژه دانش آموزی و توضیح بیش از 600 موضوع متناسب با نیازها و شبهات موجود در محیط دانش‌آموزی است. 

گفتنی است؛ این قرآن با ترجمه و شرح منتخب توسط مرکز طبع و نشر قرآن با همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآن با همکاری حدود 50 هزار نفر از معلمان و دبیران دینی سراسر کشور به زیور طبع آراسته شده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تدوین ، قرآن ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار