مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: استفاده از زولبیا و بامیه، آش رشته و غذاهای پرچرب مثل حلیم در ابتدای افطار از نظر تغذیه‌ای غلط است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ سعید راثی‌زاده افزود: در زمان افطار به دلیل اینکه 17 ساعت از تغذیه خودداری کرده‌ایم ابتدا باید غذاهایی با کربوهیدرات مطلوب مانند خرما و شیر استفاده کنیم تا انرژی بدن تامین شود.

وی یادآور شد‌: بعد از این مرحله می‌توانیم از گروه نان و غلات در کنار پروتئین‌هایی مانند پنیر، سبزیجات و چربی‌های مطلوب مثل گردو استفاده کنیم.

مشاور تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه استفاده از زولبیا و بامیه و غذاهای پرچرب در ابتدای افطار از نظر تغذیه غلط است، ادامه داد: این مواد غذایی به خاطر اینکه هم پرچرب تلقی می‌شود و هم دارای قندهای سادهاستلذا پرچرب بودن و حجیم بودن این نوع غذاها در ابتدای افطار می‌تواند مضر باشد.

راثی‌زاده افزود: می‌توان بعد از افطار نیم ساعت با فعالیت‌هایی مانند نماز خواندن، پیاده‌روی و یا مواردی از این قبیل بین افطار و شام فاصله انداخت.

وی تصریح کرد: بایدبعد از نیم ساعت یا 45دقیقه بعد از مصرف افطار یک میان وعده نسبتاً سبک مانند میوه‌جات، فرنی و یا خرما رااستفاده کنیم.

مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: بهتر است برای تکمیل تغذیه مناسب خود حدوداً بعد از نیم ساعت و یا به عبارتی یک ساعت بعد از افطار یک وعده کوچک تحت عنوان شام که دارای مقداری انرژی بیشتری است مصرف کنیم که گوشت، ماست و سبزیجات در کنار مقدار کمی برنج و یا نان می‌تواند مفید باشد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، خوردن ، زولبیا ، بامیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.