نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند گفت: ساخت وسازهای بی‌رویه و غیر مجاز، سبب کاهش سفره‌های آب زیرزمینی می شود که باید برای جلوگیری از این اتفاق مدیریت جهادی داشت.

"ناصر محمودی فرد" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن به اقدامات ستاد جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات ارزشمند در شهرستان دماوند تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است که به همت مسوولان و نهادهای مربوطه توانستیم طی یک سال گذشته شاهد کاهش چشمگیر در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: همگرایی و تعامل بین دستگاه های مسوول همچون شهرداری ها، جهاد کشاورزی، دهیاری ها، دستگاه های خدماتی و ... می تواند آمار کنونی ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه کاهش و بخش عمده ایی از آن را مهار کند.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهرستان دماوند از وسعت قابل توجهی برخوردار است، بیان کرد: وسعت جغرافیایی کنونی شهرستان موجب شده تا کنترل ساخت و سازها به صورت غیر قانونی با سختی و مشکلاتی همراه باشد ولی می توان با مدیریت صحیح این مهم را مهار کرد.

محمودی فرد با بیان اینکه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز با قوت کار خود را ادامه می دهد، خاطرنشان کرد: تداوم ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی موجب تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات و نیز تخریب سفره های آب زیرزمینی خواهد شد که برای جلوگیری از این اتفاق باید مدیریت جهادی داشت.

وی اضافه کرد: تاکنون ساخت و سازهای غیرمجاز مدیریت و مهار شده و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد و برخورد جدی با عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه های مربوطه صورت گیرد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.