نتایج آنچه غرب بعنوان سیاست مصلحانه و مفید در خاورمیانه می نامید بیش از یک دهه است با جنگ ،‌خونریزی و آشوب دامان ملت های منطقه را گرفته است .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پایگاه خبری ساندی لیرز ؛‌ این پایگاه خبری در مقاله ای نوشت : تشکیل و قدرت گیری گروه تروریستی داعش در سوریه و گسترش فعالیت های آن به شمال عراق اکنون به یکی از اصلی ترین اولویت های دولت باراک اوباما در خاورمیانه تبدیل شده است چرا که این گروه برخلاف منافع غرب در منطقه دست به اقداماتی زده است . 

سه سال پیش هنگامی که شورشیان سوری با کمک تروریست های خارجی به جنگ علیه دولت قانونی "بشار اسد" پرداختند آمریکا و دیگر کشورهای غربی نه تنها انتقادی به این مسئله نداشتند بلکه با استقبال از آن , حمایت های مالی و تسلیحاتی خود به گروه های تروریست را آغاز نمودند . خانواده "اسد" بیش از 5 دهه در سوریه حکومت کرده و در این مدت روابط دوستانه و دوجانبه ای با روسیه و ایران _ بعنوان دو مخالف غرب _ داشته اند .

در ادامه این مقاله آمده است : بر اساس تبلیغات رسانه ای و القای دروغ به افکار عمومی در کشورهای غربی , مردم در این کشورها در ابتدا تصور می کردند که آشوب ها و درگیری های سوریه ناشی از گسترش " بهار عربی " به این کشور است . اما حقیقت چیز دیگری بود و جنگ سوریه نه یک جنگ داخلی بلکه اجرای توطئه ای از سوی غرب برای براندازی یک دولت مخالف بود . 

در این مدت نیروهای ارتش سوریه موفق شدند در برابر موج گسترده ای از تروریستهای مسلحی مقابله کنند که قویا از سوی برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس از نظر مالی , آموزشی , نظامی و تسلیحاتی تامین می شدند . تقویت تروریست ها به تدریج موجب قطع روابط آنها با تامین کنندگان خود و سرپیچی از دستورات آنان گردید . 

ورود القاعده به میدان و همکاری زیرشاخه های آن مانند النصره زنگ های هشدار را برای پایتخت های غربی به صدا در آورد . چنانچه تروریست های مورد حمایت غرب موفق به براندازی دولت " بشار اسد " در سوریه بشوند به احتمال فراوان پس از آن به سراغ دولت های غربی خواهند رفت . این خطر فزاینده بارها از سوی مقامات سابق و کنونی حکومت های آمریکا و اروپا هشدارداده شده است . 

غرب و هم پیمانان عربی آن درحالی طی سه سال به تسلیح و کمک مالی تروریست های شورشی و خارجی در سوریه ادامه دادند که بشار اسد نیز از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم دوستان خود _ ایران , روسیه و حزب الله لبنان _ بی بهره نبود . 

ابوبکر بغدادی , کسی که در کنار تروریست های القاعده علیه حکومت اسد می جنگید , نیز اکنون به عامل دیگری تبدیل شده که بر ضد منافع غرب و در راستای منافع دمشق اقدام می کند . تروریست های تکفیری _ بعثی به رهبری بغدادی اکنون بخش هایی از مرز سوریه  _عراق را به اشغال خود در آورده و تا عمق عراق نیز نفوذ کرده اند . سرکرده القاعده اخیرا در فیلمی ویدئویی اعلام کرده است که این گروه نیز تروریست های تکفیری – بعثی را نه جهادگر بلکه افراطی می دانند . 

استقرار تروریست های تکفیری _ بعثی در مرزهای سوریه و عراق موجب نگرانی کشورهای همسایه و هم مرز در این منطقه از جمله ترکیه , اردن , لبنان , عراق و ایران شده است . اکنون دو انتخاب پیش روی کشورهای غربی قرار گرفته است : خلافت تروریستی "ابوبکر بغدادی " یا توقف جنگ علیه سوریه و لغو تصمیم برای براندازی دولت "بشار اسد " . 

این پایگاه خبری همچنین افزود : بی شک ادامه حکومت "بشار اسد" در سوریه می توان برای غرب به مراتب بهتر از قدرت گیری و اعلام خلافت از سوی تروریستی مانند "بغدادی " است . اگرچه هنوز هم حمایت هایی از سوی واشنگتن برای شورشیان و تروریست ها در سوریه ارسال می گردد اما بعید است که باراک اوباما بخواهد با ادامه این حمایت ها , تروریست هایی نظیر بغدادی و نیروهای داعشی به ادامه اقدامات خود مشغول باشند . 

درانتهای این مقاله آمده است : در حالی که تقویت تروریست های افراطی  بخش اعظمی از منطقه ثروتمند و نفت خیز خاورمیانه را در آتش خود می سوزاند ،‌ نقش آمریکا به عنوان به اصطلاح " ابرقدرت بین المللی " چیست ؟‌ مگر نه اینکه اوباما در سخنرانی خود در دانشکده نظامی " وست پوینت "‌ اعلام کرد که استفاده از نیروی نظامی آمریکا تنها به منظور دفاع خواهد بود نه حمله و تجاوز ؟‌ 

آیا اعزام دوباره نیروهای آمریکایی به خاک عراق یا تقویت تسلیحاتی و مالی تروریست ها در خاورمیانه استفاده از نیروی نظامی نیست ؟‌ آشوب و جنگ در منطقه تا حد برای غرب مفید است که برای تحقق منافع خود سالهاست با هر روش ممکن به تشدید و افزایش تروریسم ،‌ خشونت ،‌کشتار و سرکوب دامن می زنند ؟ 


انتهای پیام /
برچسب ها: نفت ، آتش ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار