روزنامه ایندیپندنت، در مقاله‌ای تحلیلی از تلاش آمریکا برای آتش‌بس میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه ایندیپندنت، در مقاله‌ای تحلیلی به قلم "دیوید اوسبورن" از تلاش آمریکا برای ایجاد آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی از طریق میانجی گران منطقه‌ای سخن گفت.

این روزنامه در مقاله خود می‌نویسد: ایالات متحده آمریکا به دنبال راهی برای بکارگیری نفوذ روبه کاهش خود در خاورمیانه است تا بوسیله آن آتش‌بسی فوری میان حماس و اسرائیل ایجاد کند.

نویسنده این مقاله می‌گوید: روز پنج‌شنبه این پیام از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به نتانیاهو منتقل شد و از آن رو که آمریکا در تماس مستقیم با سران حماس که آن را به عنوان گروهی تروریستی  در لیست گروه‌های تروریستی خود آورده، نمی‌باشد، آمریکا به دنبال میانجی گرانی در منطقه برای کمک به آمریکا در این مورد است.

نویسنده این مقاله سپس از باراک اوباما نقل می‌کند که گفته: آمریکا آماده است تا تسهیل عملیات متوقف سازی تجاوزات را ، طبق آنچه در توافقنامه کلی 2012 برای آتش بس میباشد، انجام دهد.

نویسنده این مقاله تاکید کرد: پیامی که اوباما به مسئولان اسرائیلی در واشنگتن منتقل نمود، نشان می‌دهد که آمریکا ممکن است از مصر برای تأثیرگذاری بر روی حماس به منظور متوقف کردن شلیک موشک به سوی اسرائیل کمک بگیرد ودرصورتی که مصر در انجام این کار مردد باشد، احتمال می‌رود آمریکا از قطر وترکیه این درخواست را نماید.

نویسنده این مقاله همچنین به سخنان ناوی پلاوی رئیس کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره می کند که گفته: ما گزارشات بسیار نگران کننده‌ای را دریافت نموده‌ایم که نشان می‌دهد بسیاری از حملات منجر به مجروح شدن شهروندان از جمله زنان و کودکان شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار