برنامه «سی ماه» به معرفی و زندگینامه 24 بانوی شهیده انقلاب اسلامی می پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، محمد رفعتی با اعلام این خبر گفت: این مستند نمایشی به زندگی 24 بانوی شهیده می پردازد كه در 30 قسمت به صورت كاملاً نمایشی پخش می شود. دو سه نفر دانشجویی كه به دنبال تحقیق خود هستند قصد دارند رمانی درخصوص زندگی بانوان شهیده انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآورند. در این برنامه سعی شده از مراحل مقدماتی و اولیه این كار و مصاحبه با وابستگان آن بانوان شهیده، برنامه ای تهیه شود و برای مخاطبان به نمایش درآید.

تهیه كننده این برنامه خاطرنشان كرد: در برنامه شنبه 21 تیر به شهدای مدرسه زینبیه پرداخته خواهد شد. دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله شهرستان میانه در روز 12 بهمن سال 1365 توسط هواپیماهای متجاوز عراقی بمباران شد که در این حمله متجاوزانه 33 دانش‌آموز و یک خدمت‌گزار مدرسه به شهادت رسیدند. هر سال به منظور زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این شهیدان دانش آموز، همایشی تحت عنوان «نیمكت های سوخته شهر میانه» برگزار می شود كه در آن وزیر آموزش و پرورش با حضور در مراسم، یاد و خاطره آن شهدای بزرگوار را گرامی میدارد.

از همكارانی كه با این برنامه همكاری دارند می توان به علی ابدالی (كارگردان) و مجید حبیبی و محمد رفعتی (تهیه كنندگان) اشاره كرد.

«سی ماه » كاری از گروه معارف شبكه دو سیماست كه هر روز ساعت 19:15 به روی آنتن شبكه می‌رود.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار