برای بهتر شدن قیمتها باید دست از رقابت با خودروهای خارجی برداشته تا بتوانیم با استفاده از مواد اولیه موجود در کشور هم به سود متعارف برسیم و هم قیمت‌ها را متعادل سازیم.

بهرام شهریاری کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص عادلانه بودن  قیمت‌های اعلام شده از طرف شورای رقابت بیان کرد: بازار تعیین کننده‌ی قیمت‌ها است و در صورت بالا رفتن قیمت‌ها در بازار مردم با عدم استقبال از بازار می‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند.
 
وی بیان کرد: خودروسازان داخلی برای رقابت  و مبارزه با خودروسازان خارجی قیمت ها را بالا برده و در این صورت است که افراد با عدم استقبال خود از بازار خودرو می‌توانند با افزایش قیمت‌ها مبارزه کنند.
 
کارشناس خودرو در ادامه گفت: صنعت خودرو در حال حاضر از مسیر خود خارج شده و  رشد 25 درصدی ساخت داخل کاهش یافته  و واردات جایگزین ساخت داخل شده و این امر در نهایت موجب گران شدن قیمت خودرو و نارضایتی مردم گردیده است.
 
شهریاری در ادامه در خصوص مواد اولیه اظهار داشت: صنعت خودروسازی داخلی قیمت مواد اولیه را با قیمت جهانی مقایسه می کند و این امر موجب می‌شود هم قیمت تمام شده‌ی محصول بالا رود و هم کیفیت محصولات کاهش پیدا کند.
 
وی گفت: برای بهتر شدن قیمتها باید دست از رقابت با خودروهای خارجی برداشته تا بتوانیم با استفاده از مواد اولیه موجود در کشور هم به سود متعارف برسیم و هم قیمت‌ها را متعادل سازیم.
 
کارشناس خودرو در ادامه در خصوص هدمندی یارانه‌ها و تاثیر آن برصنعت بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها باعث بالا رفتن قیمت خودرو شد و با پرداخت نشدن یارانه‌، در بخش صنعت بر شدت این امر دو چندان افزود شد.
 
شهریاری گفت: نرخ عرضه و تقاضا تعیین کننده‌ی قیمت نهایی یک کالا است و با وجود بازار سیاه تعادل در این نرخ از بین رفته و درنتیجه قیمت‌ها افزایش می‌یابد و نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.
 
وی در پایان گفت: برای به‌دست آوردن قیمت مناسب برای صنعت خودرو باید آنالیزهای دقیقی از طرف دولت انجام گیرد.  

انتهای پیام/
 

برچسب ها: قیمت ، تقاضا ، رقابت ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۴:۴۴ ۲۲ تير ۱۳۹۳
مردم جزء خرید خودروهای داخلی گزینه ی دیگری دارند اونم با این قیمت و انحصارى که بر بازار داخلی حکم فرماست ,
آخرین اخبار