معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با هدايت 650 هزار فرصت شغلي در سراسر كشور ، سالانه حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک می شود.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ، محمد امید  با حضور در دوازدهمين شب از برگزاري مراسم جشن رمضان با بیان اینکه توانمندسازی خانواده های تحت پوشش از مهمترین رسالتی است که این نهاد برعهده دارد،گفت:توانمندسازی افراد تحت حمایت از طریق خدمات فرهنگی، حمایتی و اشتغال صورت می گیرد.

وی با اشاره به  خودکفایی 300 هزار خانوار تحت حمایت این نهاد طی سه سال گذشته و خروج آنان از چرخه حمایتی،افزود: در صورت تداوم کمکهای مادی به این افراد، باید سالانه 600 میلیارد تومان کمک بلاعوض صورت می گرفت  و این در حالی است که با خروج آنان سالانه حدود 7 هزار و 500 میلیارد تومان به اقتصاد کشور کمک می شود.
امسال نیز جشن خودکفایی 120 هزار خانوار تحت حمایت  برگزار شد و این افراد با توانمندسازی در حوزه اشتغال از تحت حمایت این نهاد خارج شدند.
وی به مدل اشتغال این نهاد اشاره کرد و گفت:اشتغالهای این نهاد طی فرآیند نیازسنجی،آموزش،تسهیلات، نظارت و بازاریابی صورت می گیرد که آموزشهای فنی و حرفه ای و مهارت آموزی از ارکان مهم این مدل است که در قوام و ثبات طرحهای اشتغالزایی نقش مهمی دارد که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای کشور  صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نهاد 650 هزار فرصت شغلی را اکنون در سطح کشور هدایت می کند،ادامه داد:حدود 35 درصد از این اشتغالها در قالب مجریان زنان سرپرست خانوار و 70 درصد از آنها  در روستاها صورت می گیرد و 50 درصد از این مشاغل مربوط به کشاورزی و صنایع دامداری و وابسته به آن، 25 درصد به مشاغل خدماتی،حمل و نقل و کسب و کارهای کوچک  و 15 درصد مربوط به مشاغل تولیدی و صنفی و حدود 12 درصد مربوط به مشاغل صنایع دستی  است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) از زحمات و تلاشهای شورای عالی اشتغال،وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، استانداران، فرمانداران در ایجاد  فرصتهای شغلی  و  همکاری بانکهای عامل در ارائه تسهیلات اشتغالزایی به  مددجویان این نهاد تشکر کرد.
 
 
انهاي پيام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار