تعاونی‌‌های فرش دستباف نیازمند حفظ سنت در بازه تولید و ورود فن‌آوری در عرصه بازاریابی است.

رضا نبی‌پور فعال عرصه تعاون در حوزه فرش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: ساختار شرکتهای تعاونی به گونه‌ای است که فعالیت برخی افراد به صورت متمرکز و برخی به صورت نیمه متمرکز است که در بخش نیمه متمرکز خانم‌ها به خوبی فعالیت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این گستره فعالیت افزایش تولید را سبب می‌شود که اگر به فکر بازاریابی صحیح محصول نباشیم تولید تعاونی بی‌معنا است.
 
این فعال عرصه تعاون با بیان مشکلات تعاونی‌هایی از این دست گفت: مشکلات این سطح از تعاونی‌ها در دو بخش خلاصه می‌شود که یک بخش دولت و بخش دیگر خود تعاونی‌ها هستند.
 
نبی‌پور اضافه کرد: در بخش دولت گسترش این سطح از تعاونی‌ها نیازمند حمایت است تا تعاونگران با طراحی و برنامه‌ریزی اصولی نمایشگاه‌ها و بازارهای هدف را به خوبی شناسایی کرده و نسبت به فروش تولیدات خود اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه یک بازوی توسعه تعاونی‌ها خود تعاونی‌ها هستند تصریح کرد: تعاونی‌هایی از این سطح باید با نیازسنجی از شرایط بازار دست به تولید بزند چون در حال حاضر یکی از مشکلات عمده در این بخش عدم نیازسنجی بازارهای هدف است.
 
نبی‌پور تأکید کرد: در شرکت‌های تعاونی صنایع دستی حدود 90 درصد تولیدات در بازه صادرات قرار می‌گیرد که این رابطه بین‌المللی می‌تواند انگیزه‌‌ای مناسب برای توسعه تعاونی‌ها باشد.
 
این فعال عرصه تعاون خاطرنشان کرد: تعاونی‌های صنایع دستی به ویژه در حوزه فرش نیازمند حفظ سنت در بازه تولید و ورود فن‌آوری در عرصه بازاریابی است که تعادل در این عرصه نیازمند مدیریت صحیح تعاونی‌هاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار