معاون روابط کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمبود صاحب نظر در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی را از مهم‌ترین دلایل عدم تحقق واقعی سه جانبه گرایی در کشور عنوان کرد.

سید حسن هفده تن معاون روابط کار و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص اهمیت و جایگاه اصل سه جانبه گرایی در فضای کسب و کار کشور گفت: اصل سه جانبه گرایی که به تعامل دولت، کارگر و کارفرما، تأکید دارد به عنوان یک اصل بنیادی و اعتقادی مطرح است چرا که در آن تضارب آراء وجود ندارد.

وی در ادامه به مشکل کمبود صاحب نظر در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی بعنوان مهم‌ترین مشکل عدم تحقق اصل سه جانبه گرایی اشاره و تصریح کرد: این کمبود موجب شده تا شرکای اجتماعی دولت نتوانند در نهادهای تصمیم ساز مشارکت فعال داشته باشند و در حالی که دولت‌ها برای قانون گذاری نیاز به مشارکت فعال صاحب نظران دارند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همچنین در عرصه‌های دیگر که تأثیر مستقیمی به بهبود زندگی شهروندی، رشد اقتصادی کشور و رفع موانع تولید و سرمایه گزاری دارند، سه جانبه گرایی به نحو مطلوب خود اجرایی نشده  است که این امر هم خود به کمبود نظر در تشکل‌ها برمی‌گردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تشکل ، تحقق ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار