تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله نهایی رقابت‌های لیگ جهانی با تیم‌های روسیه و برزیل هم گروه است.

بهروز عطایی، مربی بین‌المللی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: توقعات و خواسته‌هایمان از تیم ملی را باید تعریف کنیم و براساس آن اظهار نظر کنیم. توقع فدراسیونی‌ها از ملی‌پوشان این بود که مثل سال گذشته حضوری خوب و قدرتمندانه مقابل حریفان داشته باشند که خوشبختانه همین طور هم شد و والیبالیست‌های ایرانی در لیگ جهانی امسال هم عملکردی قابل قبول را از خود به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید هر لحظه توقعات را تغییر داد چون در این صورت دچار مشکل می‌شویم. ما با عملکرد خوب و حرفه‌ای وارد مرحله و جزو 6 تیم برتر جهان شده‌ایم این به معنای موفقیت است.

اگر در این شرایط به جمع چهارتیم برتر هم صعود کنیم که عالی است ولی نباید از ملی‌پوشان صرف صعود به جمع چهار تیم برتر جهان را توقع کرد باید نگاه‌ها به تیم ملی والیبال معقول باشد.

مربی اسبق تیم ملی والیبال یادآور شد: والیبال ما در حال رشد است و با تیم‌های پرقدرت جهان هم گروه است، ملی پوشان ما با قاطعیت وارد این مرحله شده‌اند.

عطایی گفت: تیم ملی برزیل برای حضور در مرحله نهایی پوست‌اندازی کرده است بعد از شکست مقابل ایران شرایط خوبی برای تیم برزیل فراهم شده است. ترکیب همان ترکیب قبلی است اما از نظر روحی و روانی با رشد قابل توجهی همراه شده‌اند.

آنها یک تیم حرفه‌ای و با تجربه هستند به خوبی توانستند پیش از مرحله نهایی ضعف‌های فنی خود را پوشانده و به یک تیم خطرناک تبدیل شده است. آن‌ها تجربه حضور در این مرحله از مسابقات لیگ جهانی را دارند. من هم معتقدم که اگر لهستان به مرحله نهایی راه می‌یافت شرایط بهتری برای ما رقم می‌خورد ولی حال باید خود را برای یان وضعیت آماده کنیم.

وی یادآور شد: ما تیم قابل قبولی داریم شکست برزیل در این مرحله هم دور از دسترس نیست چون والیبالیست‌های ایرانی دارای توان بالقوه هستند.

مربی بین‌المللی والیبال در خصوص تیم ملی روسیه اظهارداشت: تا به حال موفق به شکست تیم ملی روسیه نشده‌ایم این مسأله فشار روانی را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد ولی از جهتی برای رسیدن به اولین برد روسیه انگیزه ملی‌پوشان را بالا می‌برد. تیم والیبال روسیه بسیار قدرتمند است و با کیفیت بالا والیبال را ارائه می‌دهد، روس‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ جهانی از ترکیب جوان استفاده کرده و مقابل حریفان ضعیف ظاهر شدند اما به تدریج تیم را بازسازی کرده و همانند سال‌های گذشته اقتدار خود را به دست آوردند.

عطایی در خصوص عدم حضور "شهرام محمودی" اظهار داشت: عدم حضور وی قطعاً تاثیرگذار خواهد بود. با فاکتورهایی که وی داشت حملات وی با سرعت تهاجم بالاتری صورت می‌گرفت، "امیرغفوری" و "رضا قراء" جایگزینان خوب و مطمئنی در پست قطر پاسور هستند ولی عدم حضور شهرام کند شدن حملات را به همراه داشته و این مسأله کارمدافعان را سخت‌تر می‌کند.

عطایی در خصوص پیش‌بینی خود از نتایج تیم ملی ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی اظهار داشت: پیش بینی در چنین شرایطی کار بسیار سختی است. بازیکنان ایران قابل احترام هستند ولی کسب نتیجه در این مرحله تلاش مضاعف می‌طلبد تا به هدف اصلی و بزرگ خود دست پیدا کنیم.

همان طور که "سعید معروف" و "محمد موسوی" در مصاحبه‌های خود گفته‌اند نباید دیگر برای ایران خوب بازی کردن را ملاک قرار داد چون این تیم توان کسب مدال جهانی را دارد. من هم می‌گویم که ما تیمی قابل قبول داریم، امیدوارم بتوانیم روی سکو قرار بگیریم.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: توقعات ، روسیه ، برزیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کتایون
۲۲:۴۵ ۲۴ تير ۱۳۹۳
امیدوارم تیم ملی والیبال باافتخار روی سکو بایسته خیلی ناراحت شهرام محمودی هستیم وبراشون ارزوی سلامتی دارم جاش تو ترکیب تیم خالی ولی امیدوارم بقیه بچه ها بتونند به خوبی جاشو پرکنند.
آخرین اخبار