مدیر عامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران گفت:‌یکی از مهمترین اولویت‌های جوامع امروزی افزایش مشارکت اقشار جامعه در کنار مدیریت شهری مخصوصاَ شهرداری ها در فعالیتهای اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران سعید ایزدی با بیان اینکه  آمارها نشان می دهند که وضعیت بافتهای نابسامان (بافتهای فرسوده وسکونتگاه های غیر رسمی)نامطلوب است،گفت: به عبارتی بیش از   25 % از جمعیت کلان شهرها و بیش از20 % جمعیت شهرهای بزرگ و متوسط در این سکونتگاه ها زندگی می کنند و به طور کل رقمی معادل یک ششم جمعیت شهری کشور در این سکونتگاه ها هستند.

وی درادامه افزود: به لحاظ پهنه استقرار ، نزدیک به20 % از مساحت شهرهای کشور را در بر می گیرد ومساحتی حدود 128هزار هکتار به این محدوده ها اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه وشهرسازی درادامه تصریح کرد: شهرداری و شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران (وزارت راه و شهرسازی )طبق قانون حمایت از احياء ، بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری(مصوب سال1389)به  عنوان دو نهاد عمده در راهبری فرایندبازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری (بافتهای فرسوده وسکونتگاه های غیر رسمی و...) شناخته می شوند.

ایزدی با اشاره به اینکه اعتقاد براین است که برای ایجاد حکمروایی خوب محلی بایستی سیاست های اجرایی دولت و شهرداری‌ها در خصوص گروه های کم درآمد وفقرای شهری متناسب با سیاست کلی قوانین و همچنین سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی )تنظیم شوند افزد:‌ باید برنامه های شهرداریها و سایر نهادها و سازمان ها با برنامه های بهسازی و نوسازی شهری به منظور فراهم آوردن ارتقاء کیفیت این جریان هم راستا شوند.

مدیر عامل شرکت عمران وبهسازی شهری ایران در ادامه گفت:‌یکی از مهمترین اولویت‌های جوامع امروزی افزایش مشارکت اقشار جامعه در کنار مدیریت شهری مخصوصاَ شهرداری ها در فعالیتهای اجتماعی است.

معاون وزیر راه وشهرسازی درادامه تصریح کرد: برقراری تعاملات بین بخشی و مشارکت مردم در برنامه های توسعه شهری، خود نیازمند ظرفیت سازی در مدیریت شهری و محلی است.

وی درادامه خاطر نشان کرد:‌پیش شرط مشارکت شهروندان در فعالیتهای عمومی وجود سازمانها و نهادهای مشارکتی در محلات شهرها و پیوند آنها با مدیریت شهری مخصوصاَ شهرداری ها است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار