کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی‌اش از بازی فینال جام جهانی بین آلمان و هلند گفت: این بازی، بازی 2 تیم با اعتبار دنیا است همچنین این بازی تکراری‌ترین فینال جام جهانی است.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: به هر حال 2 تیم فوتبال آلمان و آرژانتین چندین بار در فینال با یکدیگر روبرو شدند و از این حیث تکراری‌ترین فینال جام جهانی را بین این 2 تیم شاهد خواهیم بود.

افاضلی در ادامه اظهار داشت: آرژانتین پیشرفت خوبی داشته است این تیم در شروع تورنمت جام جهانی در فاز دفاعی مشکلاتی داشت اما با جا به جایی نفرات و تغییر سیستم دفاعی را برطرف کرد. بر این اساس آرژانتین قدمهای خوبی برای برطرف کردن نقاط ضعفش برداشت همچنین آرژانتین درخط دفاعی بازیکنان خوبی دارد و بهترین بازیکن در این تیم بازی می‌کند. پیروزی آرژانتین مقابل هلند باعث شده که بازیکنان این تیم از لحاظ روحی و روانی آماده بازی فینال شوند.

وی درخصوص عملکرد تیم فوتبال آلمان بیان کرد: تیم آلمان تا الان بهترین تیم جام بوده است به هر حال آلمانی‌ها باید این نکته را در ذهنشان جا بیاندازند که برنده نیمه نهایی قهرمان جام نیست و باید از فضای برد پرگل مقابل آلمان خارج شوند.

افاضلی درمورد تمایل برزیلی‌ها به برد آرژانتین مقابل آلمان گفت: به نظرم محال است که برزیلی‌ها، آرژانتینی‌ها در این بازی تشویق کنند به هر حال روز بازی مشخص می‌شود که هواداران برزیل کدامیک از تیمها را تشویق می‌کنند.

وی درباره پیش‌بینی‌اش نسبت به بازی سوم این 2 تیم در فینال جام جهانی گفت: آلمان پتانسیل برد این بازی را دارد. به هر حال نتیجه این بازی به شرایط 2 تیم در آن روز بستگی دارد. به نظرم آرژانتین بازی بسته‌ای ارائه می‌دهند تا گل نخورد. در آن سو هم آلمان‌ها با اعتماد به نفس بالا بازی را کنترل می‌کنند تا در موقعیت مناسب گل بزنند.

وی درباره پیش بینی‌اش از نتیجه بازی فینال بیان کرد: نتیجه این بازی قابل پیش‌بینی نیست و هر تیمی که در روز بازی تمرکز لازم را داشته باشد برنده بازی فینال است.

*انگیزه برزیل برای پیروزی نسبت به هلند بیشتر است

افاضلی در خصوص بازی رده‌بندی بین 2 تیم فوتبال برزیل و هلند گفت: هر 2 تیم بازی نیمه نهایی‌شان را باختند. بر این اساس انگیزه لازم برای بازی رده‌بندی ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: فان خال بیان کرده که بازی رده‌بندی یک دیدار به درد نخور است. به هر حال انگیزه برزیل نسبت به هلند برای پیروزی در این بازی بیشتر است.
 
کارشناس فوتبال عنوان کرد: هر 2 تیم فوتبال هلند و برزیل بازی فینال را از دست داده بودند بر این اساس این 2 تیم متقاعد شدند که بازی رده‌بندی را برگزار کنند. همچنین در لیگ قهرمانان اروپا بازی رده‌بندی حذف شده است اما فیفا همچنان از سیستم سنتی پیروی می‌کند.

وی بیان کرد: برزیل به خاطر شکست سنگین مقابل آلمان به برد مقابل هلند نیاز دارد تا با کسب رتبه سوم یک مقدار از ناراحتی هوادارانش کاهش دهد.

افاضلی در پایان خاطرنشان کرد: این تورنمت نسبت به جام‌های جهانی گذشته شرایط بهتری داشت. از جام جهانی 1982 تا به امروز بروند هجومی در بازی‌های جام جهانی ندیده بودیم. تیم‌ها در جام جهانی‌های گذشته دفاعی و بسته بازی می‌کردند اما امسال با وجود شرایط سخت آب و هوایی تیم‌ها بازی هجومی ارائه می‌دهند.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: افاضلی ، برزیل ، آرژانتین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.