ازدواج مهمترین اتفاق زندگی هر شخص است و انتخاب یک شریک مناسب برای ادامه‌ی زندگی نقش به سزایی در داشتن یک زندگی پر از خوشبختی برای ما دارد.

حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در درجه‌ی  اول علتی که باعث به وجود آمدن عدم امنیت روانی در ازدواج‌ها می‌شود این است که خود دخترها و پسرهای اصطلاحأ یکدیگر را برای ازدواج پیدا می‌کنند و بررسی ها نشان می‌دهد کسانی که آشنایی‌های قبل از ازدواج داشته‌‌اند نسبت به ازدواج‌های سنتی و رسمی قبلی احساس از دست دادن بیشتری دارند.

وی در ادامه گفت: فرد در این هنگام با خود فکر می‌کند که همسرم همان طور که با من رابطه برقرار کرده شاید با افراد دیگر نیز رابطه برقرار کند و  این نیز عاملی برای کاهش عدم امنیت روانی در زندگی و ازدواج می‌باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: دسته‌ی اول دیگر کسانی هستند که از مهارت‌های همسرداری درست برخوردار نیستند به عبارتی دیگر نمی‌دانند که چگونه و به چه ترتیبی با همسرشان ارتباط داشته باشند که بر اساس آن قادر به حفظ رابطه صحیح با همسرشان باشند.

وی در ادامه بیان داشت: دسته‌ی دیگر افراد زودباوری هستند که فقط صرفأ به ازدواج‌های ناموفق اطراف خود نگاه می‌کنند و با دیدن مسائل و مشکلاتی که در ازدواج اطرافیانشان وجود دارد این پیش بینی نفعی را برای خودشان دارند که ازدواج آن‌ها دچار مشکل و ناکامی خواهد شد.

ابراهیمی مقدم در ادامه گفت: و  دسته‌ی آخر کسانی هستند که عمدتأ ازدواج‌های خود را بر مبنای اقتصادی و یا صرفأ احساس بنا می‌کنند.

موارد افقتصادی مثل سبک سنگین کردن میزان مهریه و یا دارایی‌های طرف مقابل و عواملی از  این دست و مسائل احساس مثل این که در ازدواج برد عقلانیت نقش نداشته و صرفأ ازدواج بر احساس‌های زودگذر بوده است. به همین دلیل احتمال دارد که در آینده فرد تحت تأثیر مسائل احساسی با کس دیگری قرار بگیرد و این امر به زمینه‌ای برای متزلزل شدن پایه‌های اساسی زندگی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته نباید این را فراموش کنیم خانواده‌هایی که در آن‌ها از هم پاشیدگی و طلاق بیشتر به چشم می‌خورد، احتمالأ به خاطر این که قبح طلاق در آن‌ها از بین رفته درصد بالاتری از طلاق‌های بعدی را نیز تشکیل خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تصمیم ، زندگی ، اشخاص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.