کارشناسان تاکید کردند گروه‌های افراطی در لیبی در تلاش برای ارسال کمک‌های مالی برای داعش در عراق و سوریه، سرقت از بانک‌ها و اخاذی را افزایش داده‌اند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه العرب، کارشناسان تاکید کردند گروه های افراطی در لیبی در تلاش برای ارسال کمک های مالی برای داعش در عراق و سوریه، سرقت از بانک ها و اخاذی را افزایش داده اند. 

 شهر بنغازی و برخی دیگر از شهرهای لیبی شاهد ربودن بازرگانان و برخی مقامات لیبی هستند. این افراد بعد از ربوده شدن به شهر درنه، مقر گروه‌های افراطی و تکفیری، منتقل می‌شوند که در آنجا برای آزادی خود باید مبالغ هنگفتی بپردازند.

به گفته برخی منابع، بانک شمال آفریقا در مرکز شهر سرت، دو روز پیش هدف عملیات مسلحانه افراد نامشخص قرار گرفت. افراد مسلح همه پول های موجود در این بانک را چپاول کردند. 

به گفته یکی از مسئولان اداره امنیت شهر سرت، یک باند مسلح ده نفره، نیز که اعضای آن سلاح‌های سبک و موشک اندازهای آر پی جی در اختیار داشتند دو روز پیش به بانک الجمهوریه در منطقه وادی الشاطئ حمله کردند و با بیرون کردن مشتریان و کارمندان بانک، پول های موجود در گاوصندوق را به سرقت بردند. 

کارشناسان تاکید کرده اند، بعد از اینکه گردان محجن الطائفی وابسته به القاعده در لیبی، ابوبکر البغدادی را تایید کرد، پول های به سرقت رفته در لیبی در اختیار داعش قرار می گیرد. 

به نوشته العرب، به سبب اقدامات گروه های افراطی که توانسته اند کنترل بسیاری از شهرها را در اختیار بگیرند، شهرهای مختلف لیبی دچار هرج و مرج و ناامنی شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، اخاذی ، لیبی ، بانک ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار