مسئول پایگاه انتقال خون در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه روزه داری منعی برای اهدای خون ایجاد نمی کند از استقبال روز افزون بازدید کنندگان نمایشگاه از ایستگاه انتقال خون خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی یوسفی با اشاره به اینکه در حال حاضر به طور متوسط روزانه 50 نفر به ایستگاه خونگیری مراجعه می کنند افزود: با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته این تعداد به مرور در حال افزایش است .

یوسفی در ادامه با اشاره به اینکه امکان اهدای خون برای روزه داران وجود دارد تصریح کرد:در این ایستگاه در ابتدا از متقاضیان معاینه هایی از جمله تست فشار و قند خون به عمل میآید تا اگر شرایط جسمی مناسبی دارند از آنها خونگیری به عمل آید.

وی در ادامه با تاکید بر نیاز بیماران به خون اظهارداشت :هرکیسه خون دریافتی از هر فرد پس از آزمایش های لازم به فراورده های خونی شامل پلاکت ،پلاسما و گلبول قرمز جداسازی می شود که این میزان می تواند در آن واحد پاسخگوی 3 بیمار نیازمند به خون باشد.

وی در خصوص مزایای اهدای خون در کاهش غلظت خون و پیشگیری از سکته اشاره کرد و افزود : در ابتدا خون های اهدایی شهروندان از نظر وجود بیماری هایی چون ایدز،هپاتیت ،سیفلیس و همچنین گروه خونی فرد مورد بررسی قرار می گیرد و اهدا کنندگان می توانند پس از 20 روز از زمان اهدای خون ، نتیجه آزمایشات فوق را در سایت سازمان انتقال خون مشاهده کنند.

یوسفی با بیان اینکه میزان خون اهدایی از سوی شهروندان 24 تا 48 ساعت بعد با مصرف مایعات به بدن بازمی گردد افزود: متقاضیان خود همچنین در این پایگاه می توانند با تست کوچکی ازاحتمال کم خونی خود در این پایگاه مطلع شوند.

وی تصریح کرد : این پایگاه از ساعت 7 بعداز ظهر تا 12 شب تا 22 تیر ماه و پایان زمان برپایی نمایشگاه قرآن واقع در بزرگراه شهید حقانی ،خیابان سرو با همکار ی سازمان اتقال خون و اداره سلامت شهرداری منطقه 3 مستقر شده است .








برچسب ها: مشارکت ، نمایشگاه ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار