تیم ملی والیبال کشورمان در مرحله نهایی مسابقات لیگ جهانی باید به مصاف برزیل و روسیه برود.

  حسینعلی مهرانپور، کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همین مساله که تیم ملی کشورمان جزو شش تیم برتر جهان قرار گرفته و به مرحله نهایی راه یافته است را باید به والیبال ایران تبریک گفت برنامه این بود که والیبال کشورمان جزو هشت تیم برتر جهان باقی بماند ولی  حال شاهدیم که کسب سکو دور از انتظار نیست در چنین شرایطی نام رقبا هیچ فرقی ندارد.
 وی گفت: تمام شش تیم حاضر در مرحله نهایی لیگ جهانی قدرتمند و صاحب نام هستند البته به نسبت تیم‌ها، گروهی که تیم ملی ایران در آن حضور دارد قوی‌تر است اگر بازیکنان فشار سنگین جسمانی  و روانی به وجود آمده از فشردگی مسابقات را به خوبی ریکاوری کنند به طور حتم موفق خواهند شد.  
وی تصریح کرد: من به عنوان عضوی از خانواده والیبال از ملی‌پوشان در این مرحله انتظار ارائه یک بازی خوب و سطح بالا دارم چون بازی های این مرحله بسیار سنگین خواهد بود. 
کارشناس والیبال در ادامه گفت: روسیه یکی از تیم‌های پر قدرت و صاحب نام جهان والیبال است برای ما شکست آن ها کار بسیار سختی خواهد بود برزیل هم یک  تاکتیک‌  پذیر است اگر مقابل آنها سرویس خوب بزنیم که حمله‌شان خنثی شود به طور حتم در دفاع و توپ های بلند موفق‌تر خواهیم بود. 
 مهران پور تصریح کرد: ما باید مقابل روسیه دفاع داخل میدان خود را تقویت کنیم چون آنها بسیار قد بلند هستند و توپ‌های خود را بلند و یا از فاصله زیاد می‌زنند پس تنها با دفاع داخل میدان می توان آن ها را به خوبی مهار کرد امیدوارم در این دور از مسابقات لیگ جهانی نتایج قابل قبولی را کسب کرده و روی سکو قرار بگیرم من کسب مدال را هم پیش بینی می کنم هم دوست دارم و هم آرزویم است. . 
وی در خصوص حضور نداشتن شهرام محمودی در ترکیب اعزامی به مرحله نهایی لیگ جهانی اظهار داشت: این درست است که شهرام تاکتیک پذیر است و هماهنگی خوبی با معروف دارد ولی این یک واقعیت است که ما در این مرحله شهرام را نداریم و باید از "غفور" که بازیکن خوب و قابلی است در ترکیب استفاده کنیم .
وی بازیکن باتجربه‌ای است و می‌تواند نقش قابل قبولی در امتیازآوری تیم داشته باشد.
وی تصریح کرد: ما باید در شرایط کنونی مربی تیم ملی را هم تقویت کنیم، مدام نباید از وی پرسید که چرا تیم به لهستان باخته است، این مسأله وی را بیش از بازیکنان از نظر روحی تضعیف می‌کند.
مربی تیم ملی ایران یک مربی حرفه‌ایست و اگر می‌خواست مقابل لهستان شکست بخورد به هیچ عنوان با ترکیب اصلی خود مقابل حریف ظاهر نمی‌شد و تا دقایق پایانی دیدار ملی‌پوشان را به امتیاز آوری از حریف ترغیب نمی‌کرد.
کارشناس والیبال در خاتمه اظهار داشت: حال که فقط چند روز به اعزام تیم ملی در مسابقات مرحله نهایی لیگ جهانی فرصت باقی مانده است ملی‌پوشان تنها نیاز به آرامش روحی و روانی دارند آنها باید در شرایط مطلوب روانی خود را برای این پیکارهای سنگین آماده کنند مسئولان فدراسیون می‌توانند از یک روانشناس مجرب برای صحبت کردن با ملی پوشان دعوت کنند تا آنها به اوج آمادگی فنی و روانی برسند.
تیم ملی والیبال کشورمان روز دوشنبه 23 تیر ماه تهران را به مقصد فلورانس ایتالیا ترک می‌کند و بازی‌های مرحله نهایی از 25 تیر با حضور شش تیم آغاز خواهد شد و تیم ایران در نخستین بازی خود در این مرحله به مصاف تیم روسیه خواهد رفت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار