رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: امسال 90 میلیون متر مکعب در مصرف آب کشاورزی این استان صرفه جویی شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالرضا بازدار با اعلام این خبر گفت: با اجرای طرح های آبیاری تحت فشار امسال توانستیم در صرفه جویی آب تا حدودی موفق باشیم.
وی  با بیان اینکه 21 هزار هکتار از اراضی آبی استان اکنون به شکل تحت فشار آبیاری می شوند که در صرفه جویی آب نقش موثری دارد  افزود: مشکلاتی که در چند سال اخیر با آنها مواجه بوده ایم طرح های کوچک و نیمه تمام آب هستند که به دلیل تامین نشدن اعتبار به بهره برداری نرسیده اند.
بازدار یادآور شد: 15 طرح حوزه آب کشاورزی اکنون در استان وجود دارد که بهره برداری از آنها منجر به تولید و اشتغال در منطقه می شود.
وی  با اشاره به اینکه  با توجه به مشکل تخصیص آب برای این پروژه ها بخشی از آنها به امور آب واگذار شده اند افزود: این طرح ها شامل برتش، چم سرخ، چم ژاب، ارمو، ابراهیم قتال، بیشه دراز، مهدی آباد، ولیعصر و ... است.
بازدار ابراز امیدواری کرد کمیته ای به عنوان ستاد نظام بهره برداری در استان تشکیل شود تا در خصوص بهره برداری از آب به سایر طرح های کشاورزی تصمیم گیری شود.
وی در ادامه با انتقاد از به روز نبودن سند توسعه ملی آب گفت: امیدواریم برای به روز شدن این سند و قابل اجرا شدن آن یک برنامه اساسی هرچه سریعتر در کشور آغاز شود.
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صرفه جویی ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.