هزاران ساله انسان‌ها از میوه‌ها در واقع ساختار ژنتیکی آنها را به گونه‌ای تغییر داده که بدن انسان نیاز همیشگی به تامین ویتامین‌ها و مواد مغذی از این خوردنی‌های لذتبخش را احساس می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، گریپ فروت سرشار از ویتامین C و پتاسیم است. منبعی غنی از فولات، آهن، كلسیم و سایر مواد معدنی می باشد.  مصرف پنج تا شش هسته گریپ فروت هر هشت ساعت یک بار و به مدت دو هفته تاثیر شگرفی در رفع عفونت مجاری ادراری دارد. اشتها را تقويت مي كند. عمل هضم را آسان مي نمايد و جريان عصير (شيره) معدي و ترشح كيسه صفرا را سرعت مي بخشد. داراي ويتامين «ث» است. اين ويتامين در حفظ سلامت قلب و عروق بدن موثر است. به توليد قند و مواد حياتي دستگاه بدن كمك مي كند.

 

گل هاي گريپ فروت از نظر طبي خاصيت ضد تشنج و لرز دارد و آن را دم مي كنند و در موقع تشنج و تب مي نوشند. اگر گريپ فروت را صبح ناشتا بخورند، خواص ادرار آور آن زياد مي شود و سموم از بدن خارج مي كند. خون را تصفيه مي كند و كليه و كبد را پاك مي نمايد.ضد خونريزي و بواسير است.ميوه اي خنك است و عطش را رفع مي كند. اختلال هاي مفصلي را درمان مي كند.  براي كساني كه موهاي سرشان مي شكند، تجويز مي شود. براي كساني كه عفونت هاي ريوي و تب خيز دارند مفيد است. علاوه بر مواد معدني ( آهن و كلسيم) داراي ويتامين هاي آ، ب1، ب2، پ پ، ث است.

 

گریپ فروت، میوه ی مفیدی برای متعادل ساختن وزن بدن شمرده می شود؛ و مقدار زیاد فیبر گیاهی اش، گرسنگی را فرو می نشاند. چنان چه می خواهید از وزن تان بكاهید، روزانه پیش ازهر خوراكی، آن را بخورید تا جلوی پرخوری تان را بگیرد، در ضمن میان وعده ی ایده آلی به شمار می رود. جالب این كه گریپ فروت سرشار از پكتین (فیبر محلول)‌ است كه به كاهش كلسترول خون كمك می كند.

برچسب ها: تاثیر ، شگرف ، خوراکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.