زارعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

برکناری "زیباری" کمترین پاسخ مالکی به جدایی‌طلب‌ها/ روابط کردها و دولت عراق تحت تاثیر بحران امنیتی

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: جایگزینی حسین شهرستانی به جای هوشیار زیبازی کمترین واکنش مالکی در پاسخ به جدایی‌طلبی کردها و در واقع کناره‌گیری کردها است و این اقدام نشان داد دولت می‌تواند به سرعت پست‌های کردها را جایگزین کند.

"سعدالله زارعی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برکناری وزیر خارجه کرد عراق اظهار داشت: کمترین واکنش "نوری‌المالکی" در پاسخ به جدایی‌طلبی کردها، جایگزینی "حسین شهرستانی" به جای "هوشیار زیباری" در سمت وزارت خارجه بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر اینکه این اقدام مالکی در راستای واکنش نشان دادن به جدایی‌طلبی کردها بود، تصریح کرد: قدم اول با جدا کردن وزرا از کابینه صورت گرفت و در نهایت نوری‌المالکی وزیر خارجه را تغییر داد.

وی ادامه داد: این مسئله نشان داد دولت می‌تواند پست‌های کردها را به سرعت جا به جا کند، در نتیجه روابط کردها و دولت تحت تاثیر بحران امنیتی قرار خواهد گرفت و هر اقدامی در جهت تقسیم مسائل مشترک، می‌تواند تبعات مختلفی را به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای مسائل عراق خویشتن‌داری طرفین، عدم توسل به اقدامات خاص علیه یکدیگر و برگزاری مباحثات جدی بین طرفین در یک فضای مسئولیت‌شناسانه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار