مدیر بافت تاریخی منطقه 12 تهران اعلام کرد: شهرداری پایتخت در تلاش است تا منطقه 12 به عنوان منشا شکل گیری تهران، قطب گردشگری شهر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدمحمدعلی محمدی مدیر بافت تاریخی منطقه 12 تهران با بیان اینکه منطقه12 تهران دارای پیوست کالبدی، معنوی و مادی است، اظهار کرد: منطقه 12 تهران یکی از مهمترین مقاصد گردشگری شهر است، به طوری که 180 بنای ثبت شده، 800 بنای واجد ارزش تاریخی و 4 بافت تاریخی ثبت شده در تهران در کنار دو سایت گردشگری در این منطقه قرار دارد.

مدیربافت تاریخی منطقه12 پایتخت با اعلام اینکه 13 موزه در این منطقه قرار دارد، خاطرنشان کرد: این منطقه به عنوان منطقه شکل گیری تهران شناخته می شود و تمامی حصار طهماسبی و 80 درصد حصار ناصری در کنار بخش بزرگی از ابنیه تشکیلات دولتی و ساختمان های مهم همچون دادگستری و مجلس در آن واقع شده است.

به گفته محمدی، یکی از ویژگی های مهم گردشگری این منطقه واقع شدن باغ های نگارستان، بهاریستان، پارک امین الدوله ، باغ ملی و نخستین پارک شهر تهران در آن قرار دارد. به طوری که علاوه بر برخورداری از ارزش تاریخی ، از منظر شهری و فرهنگی نیز دارای ویژگی های منحصر به فرد است.

مدیر بافت تاریخی منطقه 12 خاطر نشان کرد: از بعد معنوی در این منطقه شاهد وقوع رویدادهای مهم تاریخی از تهران قدیم تا کنون هستیم. به طوری که محدوده پایتخت در این محوطه قرار گرفته است و رخ دادن اتفاقات مهم سیاسی و فرهنگی نیز در محدوده این منطقه از زمان قاجار تا کنون سبب شده است، این منطقه دارای ارزش های خاصی باشد.

محمدی با اعلام اینکه منطقه12 تهران ریشه های هویتی مردم پایتخت و کشور را در خود جای داده است، گفت: بسیاری از مشاهیر ایران از جمله هنرمندان و افراد بزرگی چون شهید چمران، شهید بهشتی، دکتر حسابی، آیت الله مدرس، آیت الله کاشانی و استاد صبا در این منطقه می زیسته و در این منطقه رشد یافته اند که این نکته حائز اهمیت است.

وی وجود کاخ گلستان که تنها کاخ ثبت شده میراث جهانی است و بازار قدیم تهران را از دیگر ویژگی های این منطقه برشمرد و گفت: شهرداری تهران تلاش می کند با برنامه ریزی در حوزه گردشگری ، منطقه 12 تهران را به قطب گردشگری پایتخت تبدیل کند و دراین راستا برنامه ریزی های زیادی در چند سال اخیر صورت گرفته است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار