نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش، تخصص، ظرفیت و منابع برای احیای دریاچه ارومیه در کشور وجود دارد، گفت: کافی است برای قدم برداشتن در این زمینه اراده کرده، همه ظرفیت‌ها و توان انسانی را به این جهت سوق دهیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، موید حسینی صدر در جلسه‌ای که با محوریت احیای دریاچه ارومیه در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی ترتیب یافت، اظهار داشت: دانش، تخصص، ظرفیت و منابع برای احیای دریاچه ارومیه در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین کافی است برای قدم برداشتن در این زمینه اراده کرده، همه ظرفیت‌ها و توان انسانی را به این جهت سوق دهیم.

این مدرس دانشگاه دریاچه ارومیه را مانند موجود زنده‌ای تصور کرد و گفت: با این وصف مُردن و نفس نفس زدن آن برای مردم مومن و متدین آذربایجان غربی و ایران اسلامی دردآور است.

حسینی‌صدر از شکل‌گیری عزم راسخ در سطح استانی و ملی برای نجات دریاچه ارومیه در بخش‌های مختلف عمرانی، صنعتی، فرهنگی و... خبر داد و افزود: رسانه‌های جمعی از طریق مخابره پیشرفت‌های حاصل شده، نوری از امید و نشاط را در دل مردم می‌تابانند.

وی دریاچه ارومیه را از نظر اقتصادی، کشاورزی، گردشگری و ابعاد دیگر حائز اهمیت دانست و بیان داشت: از دریاچه ارومیه به عنوان یک سرمایه ملی و استانی یاد می‌شود، پس باید برای زنده نگه‌داشتن آن حداکثر تلاش را کرد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همان طور که وجود دریاچه ارومیه یک ظرفیت مهم برای سرمایه‌گذاری و توسعه قلمداد می‌شود، خشک شدن آن به همان اندازه تبعات منفی و مخرب به دنبال دارد.

وی با اشاره به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: با بسیج همگانی، مدیریت جدی و جهادگونه فرصت مغتنمی برای احیای دریاچه ارومیه به دست آمده است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه از این به بعد باید حرکت‌های سازنده‌ای را برای نجات دریاچه ارومیه ترتیب داد، بیان داشت: باید گذشته و غفلت‌هایمان را به مناسب‌ترین شکل جبران کنیم/س.

برچسب ها: شرایط ، خوی ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.