ارزش صادرات استان زنجان در سه ماهه نخست امسال از رشد 21 درصدي و مقدار آن از رشد 55 درصدي برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛معاون امور بازرگاني سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت : ارزش صادرات استان زنجان در سه ماهه نخست امساال از رشد 21 درصدي و مقدار آن از رشد 55 درصدي برخوردار بوده است .

مسیبی افزود : آمار ارائه شده از سوي گمرك استان زنجان صرفا صادرات و واردات اين مبدا گمركي بوده و بدليل فعاليت صادراتي توليدكنندگان و تجار استان در ساير مبادي گمركي كشور ميزان صادرات استان افزايش 21 درصدي را نشان مي دهد.

وي افزود : در سه ماهه اول امسال 54 هزار و 191 تن كالا به ارزش 72 ميليون و 165 هزار دلار صادرات از استان صورت گرفته كه اين ميزان در مدت مشابه سال قبل 35 هزار تن به ارزش 59 ميليون و 428 هزار دلار بوده است.

اين مقام مسئول با اشاره به درصد تحقق صادرات استان نسبت به هدفگذاري صورت گرفته ادامه داد : با توجه به هدفگذاري 472 ميليون دلاري صورت گرفته در استان زنجان تا پايان امسال ، 61 درصد از سهم صادرات استان در سه ماهه اول ، محقق شده است.

مسیبی يادآور شد : اين امر در حالي است كه5/ 44 درصد از هدفگذاري صورت گرفته در كشور محقق شده است.

معاون امور بازرگاني سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تراز تجاري استان در سه ماهه نخست سال را به ميزان 24 هزار و 363 تن به ارزش 3 ميليون و 920 هزار دلار عنوان كرد.


برچسب ها: افزایش ، صادرات ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.