شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: با تبیین و بازاندیشی گوهر وجودی زن و بررسی ابعاد و محسنات حجاب برتر و عفت عمومی، جامعه را برای حضور زنان امن کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در بیانیه‌‌ای آورده است: عفاف و حجاب به‌ عنوان صدف و سنگر حمایت از حقوق بانوان و حفظ کرامت، شرافت انسانی این گوهر الهی است و دختران و زنان محجبه و عفیف سنگربانان کرامت، شرافت، عفت و اخلاق عمومی در سطح جامعه و مدافعان اصلی کیان و بنیان نهاد خانواده در جامعه اسلامی هستند.

این بیانیه می‌افزاید: 21 تیر ماه مصادف با روز ملی عفاف و حجاب فرصتی مغتنم است تا با تبیین و بازاندیشی در زمینه اهمیت، جایگاه و گوهر وجودی زنان و دختران و بررسی ابعاد، زوایا و محسنات حجاب برتر و عفت عمومی، جامعه را برای حضور زنان و دختران امن کرده و از کرامت، شرافت و عظمت وجود آنان حفاظت و حراست شود.

در این بیانیه آمده است: دین مبین اسلام در این مسیر بهترین الگوها و نمونه‌های برتر را از زنان به جامعه و نسل‌های بشر معرفی کرده و یکی از بارزترین و برترین نمونه‌های آن حضور حضرت فاطمه‌ زهرا و زینب کبری (س) است و باید دختران و بانوان ما با تأسی به این ذوات مقدسه و الگوهای برتر، مسیر درست رشد و کمال خود را پی بگیرند.

در ادامه تصریح شده است: کم نیستند بانوان محجبه‌ای که با اقتدار کامل در عرصه مختلف علمی، عرصه‌های گوناگون ورزشی، هنری، اجتماعی حاضر شده و صاحب درجات برتر و نشان‌های ملی و جهانی غرورانگیزی شدند.

در پایان آمده است: پس از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دختران و بانوان ایران اسلامی با باز شناخت و بازآفرینی الگوی حقیقی یک زن مقتدر، کامل و عفیف در عرصه‌های گوناگون نظام گام گذاشته و همدوش مردان بلکه در پاره‌ای از موارد جلوتر از آنان حضوری موفق و چشمگیر در عرصه‌های مختلف اجتماعی ـ سیاسی و اقتصادی داشته‌اند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، حجاب ، عفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.