فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: این یگان آمادگی کامل دارد تا در صورت بروز آتش سوزی های احتمالی، برای مقابله با آن اهتمام ویژه ای داشته باشد که در این خصوص نیازمند همراهی و مشارکت مردمی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، یوسفعلی ابراهیم پور افزود: نیروهای این یگان برای پیش گیری از آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی استان آمادگی کامل دارند و تجهیز شده اند.

وی اضافه کرد: همراهی و مشارکت مردم از مهمترین عوامل در کاهش بروز و مقابله با آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی و منابع طبیعی استان است و مردم می توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند.

وی با اشاره به وجود سامانه 1504 برای اطلاع رسانی از سوی مردم برای مقابله با هرگونه مشکل در منابع طبیعی آذربایجان غربی، اظهار کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدامی توسط برخی افراد در این خصوص، با این شماره تماس گرفته و اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی همچنین از راه اندازی مرکز مانیتورینگ این یگان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز پیشرفته و فراهم کردن تجهیزات مورد نظر، توان دریافت اطلاعات به روز از عرصه های ملی در سطح استان بسیار بیشتر خواهد شد و اقدامات لازم در سریعترین زمان ممکن انجام می شود.

ابراهیم پور ادامه داد: حفاظت از عرصه های ملی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در این راستا پیش گیری از بروز آتش سوزیهای احتمالی در عرصه های ملی یکی از موارد مهمی است که با ایجاد یگان حفاظت در سالهای گذشته این امر بیش از پیش افزایش یافته و وموارد پیش گیری از تهدیدات عرصه های ملی در حد مطلوب است.

آذربایجان غربی داراي دو میلیون و 750 هزار هکتار عرصه ملی است كه بروز آتش سوزی در تابستان در این عرصه ها به دلایل مختلف از جمله گرم شدن هوا و تاثیر آن بر گیاهان خشک و همچنین بی دقتی برخی افراد بیشتر می شود/س.

برچسب ها: آتش ، حفاظت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.