در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهر قدس تاکید شد: انتخاب افراد مغرض سیاسی، در بدنه وزارت علوم، دانشگاه‌ها را تبدیل به جولانگاه حرکت‌های سیاسی می‌کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرقدس، در پایان نشست مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی استان تهران برگزار شد، بیانیه‌ای را در واکنش به اقدامات وزارت علوم صادر کردند که متن آن بدین شرح است:

باسمه تعالی

يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَتَّبِعُوا خُطُواتِ الشَّيْطانِ وَ مَنْ يَتَّبِعْ خُطُواتِ الشَّيْطانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ
اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد! از گامهاى شيطان پيروى نكنيد، و هر كس از گامهاى شيطان پيروى كند (به انحراف و گمراهى و فحشا و منكر كشيده مى‌‏شود) چرا كه شيطان دعوت به فحشا و منكر مى‏كند.(ایه ی21 سوره ی نور)

در ایران اسلامی بدون شک اصلی‌ترین هدف، حاکمیت احکام نورانی اسلام و اعتلای علم و فرهنگ و معنویت است. نظام اسلامی، نظامی مبتنی بر فرهنگ است و این مقوله، بنیاد و شالوده نظام را تشکیل می‌دهد. در این بین دانشگاه به عنوان رکن اصلی علم وفرهنگ و موتور اصلی پیشرفت و حرکت کشور، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. جایگاهی که جز با تلفیق علم وایمان در فضایی سالم، پرنشاط و پویا بدست نمی‌آید.دانشگاه محلی است که طبق فرموده ی معمار کبیر انقلاب اسلامی مبدا همه ی تحولات است اما متاسفانه باید بگوییم که امروز دانشگاه درگیر حواشی‌ای شده که آنرا از اهداف والای خود دور می‌نماید.این حواشی همانند بیماری غیر قابل کنترل در حال شیوع پیدا کردن است و مطمئنا اگر راهکاری برای ان پیش بینی نشود به تمام سطوح جامعه کشیده خواهد شد.هنجار شکنی و شکستن چارچوب های انقلاب اسلامی در غالب پوشش یکی از بدترین هجمه های سلطه گران در این چند سال اخیر است که ظاهرا به خوبی جواب گرفته است.

یکی از مهمترین مسائل فرهنگی و اجتماعی که همیشه مورد طمع دشمنان قسم خورده و مزدوران داخلی آنها نیز بوده است مسئله فرهنگ عفاف و حجاب بوده است.آنها با گسترش بی حجابی سعی در به فساد کشاندن نسل جوان و پویای ما را دارند. هم اکنون هم در سایه غفلت و خواب مسئولین فرهنگی ودولتی، دشمنان برنامه های مفصلی برای ترویج بی حجابی و گسترش فساد ریخته و در حال پیاده کردن آن می‌باشند.

همانطور که مستحضرید حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند و همچنین در سخنان اخیر خود تاکید کردند که منظور از فرهنگ،فرهنگ اسلامی و انقلابی می باشد.ایشان همچنین در سالیان متمادی به مسئولین کشور در مورد مسائل فرهنگی تذکرات متعددی داده اند و در مورد خطر تهاجم فرهنگی شبیخون فرهنگی ناتوی فرهنگی جنگ نرم  و رخنه فرهنگی هشدار داده اند اما متاسفانه آنطوری که باید به این هشدار ها توجه نشده است و نمی‌شود.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید دانشگاه‌ها نقطه روشنی دوباره برای اساتید و فضای دانشگاه بود.

بیاناتی که افراد و گروه‌های گوناگون باید خود را مخاطب آن قرار دهند و در اجرای دقیق آن کوشا باشند.

نقطه قابل دقت در سخنان رهبر انقلاب اسلامی این نکته بود که مسئله حرکت علمی کشور را مسئله‌ای اساسی نه تنها برای کشور، بلکه برای دنیای اسلام قلمداد می‌کنند و متذکر می‌شوند اگر توقّف کردیم، این توقّف با عقب‌گرد همراه خواهد بود.

وقتی حتی توقف در این مسیر نوعی عقب‌گرد است واضح است که برای جبران این‌چنین توقف‌هایی باید هزینه‌های بسیاری داد.

مگر چه اتفاقاتی رخ داده که چند مرتبه تذکر داده می‌شود مبادا وضعیتى پیش بیاوریم که این حرکت علمی متوقّف بشود؟

آیا تحرکات افرادی خاص و افراطی در وزارت علوم موید به وقوع پیوستن فضای نامطلوب برای دانشگاه نیست.

مورد دیگر اظهار نظرهای جنجالی و غیر عاقلانه برخی مسئولین است که همگی به یکباره کارشناسهای امورات فرهنگی شده اند و وظایف تعریف شده ی خود را فراموش و در این عرصه حساس به یکه تازی مشغولند. بیشتر این حرکات غیر اسلامی در دانشگاهایی رخ میدهد که بار اسلامی  در پسوندشان به دوش میکشند.از عزل و نصبهای غیر کارشناسی و غیر فرهنگی تا سخنوری در باب موضوع مهم و شرعی حجاب که باید کار علمای دین و دست اندرکاران فرهنگی جامعه باشد نه  شخصی که در شغلی عهده دار مسئولیت است که وظیفه‌اش، مواظبت از سلامت سازمان است. چراكه هر سازماني جهت رسیدن به اهداف خود به سلامت دروني و بيروني نياز دارد.(طبق دستور العمل خود سازمان) و تامین امنیت فیزیکی و روانی دانشجویان. یعنی حراست باید از دستاوردهای فرهنگی حمایت و ان را اجرایی نماید نه اینکه در ان دخل و تصرف نماید ان هم با نظر دلخواه یک شخص!حال با دستور العمل جدیده نه تنها سلامت سازمان به مخاطره میافتد بلکه فرصتی میشود برای این هنجارشکنان تا بدون هیچ گونه واهمه‌ای از این رفتارهای ناشایست و خلاف شرع و اخلاق و عرف محیط دانشجویی و آموزشی، و بدون آنکه کوچکترین تذکر و اعتراضی متوجه آنان باشد در دانشگاه حاضر شوند و  دانشگاه را به نوعی نمایشگاه مد و لباس مبدل کنند و در حقیقت مهمترین جبهه فرهنگی جامعه را دودستی پیشکش دشمن نمایند. البته جای یک علامت سوال این وسط خالی است که چرا امنیت داشتن عده ای فرصت طلب و سود جو انقدر برایشان اهمیت پیدا کرده که حتی کوچکترین برخوردی با انها مواجه شدن با تنبیهی وحشتناک را به دنبال خواهد داشت!

امام خامنه‌ای در اخرین دیدار خود با مسئولان نظام یک سفارش به دولت درخصوص شعار «اعتدال» کردند و فرمودند: مراقب باشید که برخی در صحنه سیاسی کشور، با شعار اعتدال، جریان های مؤمن را کنار نزنند زیرا همین جریان مؤمن است که در مواقع خطر زودتر از همه سینه سپر می کند و در مشکلات نیز، دولت را به طور واقعی کمک می‌کند.

ایشان تأکید کردند: اعتدال همان اسلام است. یعنی مقابله شدید با کفار و مهربانی با یکدیگر، یعنی امر به معروف و نهی از منکر. اعتدال به این معنا نیست که از کارهایی که جریان مؤمن، احساس وظیفه می کند، جلوگیری کنیم.

پس این جملات رهبری خود راه را برای ما روشن میکند.دیگر نیازی به بهانه و شانه خالی کردن از مسئولیتها نیست.

در اخر یاد اور می‌شویم: امروز فضای مدیریتی و سیاسی برخی از دانشگاههای استان، در دست افرادی قرار دارد که دغدغه‌ها و نگاه آنها به انقلاب و ارزشهای آن متفاوت است. لذا باید آن را سریعا علاج کرد تا در آینده تاوان سنگینی نپردازیم. ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاد شهر قدس معتقدیم مسائل حاشیه‌ای‌ در دانشگاه‌ها، تأثیرات سوء خود را بر پیشرفت علمی دانشجویان خواهد گذاشت؛ امری که چندان مطلوب دانشجویان نیست. ضمن این که پیشرفت علمی و تمام دستاوردها به برکت فضای آرام دانشگاه‌ها و دور از فشارهای محفلی صورت گرفته است و نباید نقش اساتید و دانشجویان متعهد و متخصص را بر فضای روانی آرام دانشگاه‌ها نادیده گرفت.

معتقدیم که انتخاب افراد وابسته و مغرض سیاسی، در بدنه وزارت علوم، دانشگاه‌ها را تبدیل به جولانگاه حرکت‌های سیاسی خود می‌کنند و حرکت پرشتاب علمی دانشگاهها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ما به عنوان دانشجویان دغدغه‌دار رواج مظاهر فساد و بی‌بند و باری در فضای دانشگاه که رفته رفته به مساله‌ای عادی مبدل شده است را قطعا در مسیر حرکت دانشگاه و دانشجو دیواری بلند میپنداریم و خود نمایی برخی از دانشجویان با پوشش و حجاب نامناسب و آرایش های زننده و شاد را به هیچ وجه درخور دانشجوی مسلمان ودانشگاه اسلامی نمی‌دانیم.

باتوجه به این مسائل، خواسته دانشجویان دغدغه‌مند اینست که اقدامات زیربنایی، اساسی و اثرگذار در این راستا مدنظر، وبرخورد لازم وقانونی باخاطیان وهنجارشکنان؛ انجام پذیرد. باور داریم که ناملایمات و ناهنجاریهای امروز، نتیجه عدم اقدام مناسب و بهنگام و درپیش گرفتن رویکرد تسامح وتساهل در برابر مغرضان میباشد.و اینده این قضیه بسیار اسف بار خواهد شد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شهرقدس

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار