معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: باید بازارچه های صنایع دستی در تمامی شهرستانهای استان دایر شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت الله سپهر گفت: لازم است مسئولان استان نسبت به تبین نقش و جایگاه صنایع دستی در توسعه، ترویج و صادرات توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: صنایع دستی این سرزمین دارای تاریخ چند هزار ساله ای است و همچنین هنرمندان با ذوق و استعدادی داریم که در صورت حمایت می توانند به خلق آثاری ارزشمند دست زدند.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: هنرمندان حتی در محل سکونت خود نیز می توانند به تولید صنایع دستی بپردازند و این از منظر ایجاد اشتغال بسیار حائز اهمیت است.

سپهر تاکید کرد: ضرورت داردبرای توسعه این امر اقدام به کارهای اساسی بخصوص برای احداث بازارچه صنایع دستی به منظور تجمیع و ساماندهی هنرمندان و توسعه رشته های صنایع دستی و کمک به گسترش مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال محلی سنتی در اکثر شهرستانهای استان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است شهرداریهای شهرستانهای مختلف استان در زمینه ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی اقدامات موثر و ماندگاری بعمل آورند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، بازارچه ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.