کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: گیلاس به دلیل این که سرشار از منیزیم و پتاسیم است برای سلامت قلب و عروق بسیار مفید است.

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  تبریز افزود: برای این که ارزش این گیاه را بدانیم کافی است بگوییم تمام قسمت ‏های این میوه یعنی: گوشت، دم، هسته، برگ و ساقه ی آن در طب و صنعت استعمال دارد.

وی از نقش گیلاس در بروز سوء هاضمه گفت و تشریح کرد: خوردن گیلاس بعد از غذا باعث سوء هاضمه و نفخ می شود، چون از هضم سریع غذا جلوگیری می کند و به همین دلیل توصیه می شود که بعد از غذا مصرف نشود.

نقشی ادامه داد: افرادی که زیاد گوشت استفاده می‌کنند و خون آنها اسیدی است می‌توانند از گیلاس استفاده کنند به دلیل اینکه خون را قلیایی می‌کند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است و کلسترول ندارد.

وی گیلاس را در سلامت قلب تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: گیلاس دارای چربی کم و فیبر زیاد است و برای تصفیه خون در سیستم گوارشی بسیار مفید است.

 نقشی تاکید کرد: گیلاس اگر چه ملین خوبی است و یبوست را از بین می‌برد اما به دلیل داشتن طبیعتی سرد مصرف زیاد آن باعث نفخ معده می‌شود./س
 
 
برچسب ها: گیلاس ، میوه ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.