با مصرف حشره کش فسفید منیزیم به جای فسفید آلومینیم (قرص برنج) می توان قربانیان این سم را به صفر رساند .

 

معاون مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با به خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه فروش هر نوع سموم کشاورزی در مکان های تایید نشده ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می شود گفت: با تشکیل کمیته دستگاه های مرتبط شامل سازمان صنعت معدن وتجارت، سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و تحقیقات کشاورزی اماکن سم فروشی غیرمجاز در استان شناسایی و پلمپ می شود و در صورت مشاهده سموم قاچاق یا تاریخ گذشته در اماکن مجاز با متخلفان برخورد قانونی ونیزقراراست نسخه نویسی برای سموم کشاورزی انجام شود .

عبدالرحمن زاغی با بیان اینکه یکی از سموم ضد حشرات غلات به ویژه برنج و گندم که بسیار کشنده است وبا نام تجاری فسفید آلومینیوم وارد کشور می شود گفت : در مازندران به دلیل سطح شالیزارهای استان مصرف آن بالا و به قرص برنج معروف است و خطرات جانی در سال ههای اخیر به وجود آورده که فروش آن ممنوع شده است.

وی اذعان داشت : برای کاهش قربانیان این سم کشنده نوع دیگری از سم که به صورت ورقه های نازک به نام فسفید منیزیم است تهیه و توزیع شده و کشاورزان می توانند از آن استفاده کنند.

معاون مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مازندران درمبارزه غیر شیمیایی با آفات محصولات کشاورزی رتبه نخست کشوراست گفت : همه ی تلاش کارشناسان و مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان این است که محصولات سالم تولید و در اختیار مصرف کنند گان قرار دهند تا با تغذیه سالم جامعه سالم تری داشته باشیم.

وی یاد آور شد: متاسفانه این قرص کشنده هنوز در لیست سموم کشاورزی کشور وجود دارد و حذف نشده است .اما در مازندران هیچ کس حق فروش این نوع کشنده قرص برنج را ندارد ./س

برچسب ها: جلو گیری ، قرص ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.