صدقه هفتاد بلا را دفع می‌کند از ابتدای زندگی بارها شنیده‌ایم در زمان بیرون رفتن از خانه و یا قبل از شروع هر کاری کنار گذاشتن مبلغی هر چند ناچیز از رسومات اسلامی مردم ماست.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این اعتقاد و باور ناشی از تاکیدات بسیار زیاد قرآن و سنت و هم چنین خیرات و برکات این بخشش است.  
 
گیرنده صدقه خداوند است و اوست که صدقه را از دست ما می‌گیرد و به نیازمندان می‌رساند.  
 
این سنت روزبه روز در بین مردم فراگیرتر و جلوه‌های آن بیشتر می‌شود یکی از نهادهایی که در زمینه جمع آوری صدقات آستین بالا زده کمیته امداد امام خمینی است.
 
سعید ستاری معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی در خصوص جمع آوری صدقه در سال گذشته افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار و 500 میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.  
 
وی در خصوص راه‌های جلب مشارکت‌های مردمی به ویژه در پرداخت صدقات گفت: یکی از راه‌های پرداخت صدقات از طریق تلفن همراه و کارت‌های بانکی است که در حال حاضر هر دو این شیوه راه اندازی و در اختیار خیرین قرار دارد.  
 
ستاری اظهار داشت: پرداخت کمک نقدی از طریق تلفن‌های همراه از سوی همه اپراتورهای تلفن همراه در سال جدید فعال شده است و خیرین می‌توانند مبالغ اهدایی خود را از طریق ارسال کد *8877# به اپراتور مورد نظر به دست نیازمندان برسانند.  
 
به گفته ستاری 200 صندوق صدقات الکتریکی ابتدا در دستگاه‌های اجرایی و مراکزی که ضریب ایمنی بالایی دارند نصب می‌شود و پس از طی شدن مراحل آزمایشی درتمامی اماکن و معابر کشور نصب خواهد شد.  
 
وی خاطر نشان کرد: بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و... از جمله مراکزی هستند که صندوق‌های صدقات ابتدا در آن‌ها نصب می‌شوند.  
 
گفتنی است آیین مهرورزی و نیکی کردن در شب‌ها و روزهای رمضان دگر باره جان تازه‌ای می‌گیرد و جوانمردانی که از هر فرصتی حتی ماه صیام برای کمک به خلق خدا بهره می‌گیرند. 

انتهای پیام/
 

برچسب ها: صدقه ، جامعه ، بلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار