کرمان/با توجه به بحران کمبود آب:

نباید از آب آشامیدنی در آبیاری فضاهای سبز استفاده شود

رییس شبکه آب و فاضلاب شهری رفسنجان گفت : مصرف سرانه آب برای هر فرد در کشور 150 لیتر است این در حالی است که در رفسنجان هر فرد 250 لیتر آب یعنی 100 لیتر بالاتر از الگوی مصرفی آب در کشور استفاده می کند.

عباس سالاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : برای هرفرد در کشور 150 لیتر آب در نظر گرفته شده است که تشکیل شده از5 لیترآب آشامیدنی، 15 لیتر آب ظرف شویی، 15 لیتر پخت و پز و استحمام، 30 لیتر دستشویی،20 لیتر لباسشویی، 5 لیتر کولر و 10 لیتر آبیاری و نظافت.

وی تصریح کرد : شرکت آب و فاضلاب کشوری برای برون رفت از بحران آب ، اگر مجبور شود ، سعی می کند تا در سراسر کشور آب شرب را از آب بهداشتی جدا کند و در حال حاضر به طور پایلوت شهر مقدس مشهد را در این برنامه قرار داده است.

رییس شبکه آب و فاضلاب شهری رفسنجان خاطرنشان کرد : در استان کرمان شهر بهرمانِ رفسنجان تنها شهری است که از این سیستم برخوردار است یعنی در هر خانه ای دو شیر آب برداشت وجود دارد یکی آب آشامیدنی و دیگری آب بهداشتی ، و این روند می تواند در رفع کمبود آب به ویژه آب آشامیدنی ، مفید باشد و مزیتی است که از آب به طور صحیح استفاده و در مصرف آن صرفه جویی می شود.

وی گفت :یکی دیگر از راههای برون رفت از بحران آب این است که از آب آشامیدنی در آبیاری فضاهای سبز شهرداری استفاده نشود.

سالاری تأکید کرد : بدهی مردم رفسنجان بابت هزینه های مصرفی آب بیش از 13 میلیارد ریال است و مشترکان پر مصرف اگر در صورت اخطار اقدامی نکنند، انشعاب آب از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری قطع می شود.

رییس شبکه آب و فاضلاب شهری رفسنجان افزود : 432 انشعاب غیر مجاز در رفسنجان شناسایی شد که از این تعداد 388 مورد مجاز و رفع نقص شد و بقیه قطع گردیده است.

وی در رابطه با تأمین آب آشامیدنی در رفسنجان گفت : شرکت آب و فاضلاب شهری رفسنجان 21 حلقه چاه در اختیار دارد که از این تعداد 15 حلقه در دشت سعید آباد رفسنجان و شش مورد در شهر بردسیر است.

سالاری خاطرنشان کرد : 43 هزار متر مکعب ظرفیت مخزن رفسنجان است و 835 کیلومتر شبکه داخلی است که آب را توزیع و به دست مردم می رساند.

وی یادآور شد : در تابستان با صرفه جویی ده درصد در مصرف آب می توان به نتیجه ای دل رسید و بحران کمبود آب را پشت سر گذاشت./س


برچسب ها: بحران ، آب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.