کرمان/

"ماه مبارک رمضان" کلیدِ رسیدن به سعادت و کمالِ انسان

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به تأکید فرآوان بزرگانِ دین مبنی بر استفاده ی حداکثری از فضایل ماه ضیافت الهی ، گفت: خداوند متعال، ماه مبارک رمضان را ارزشمندترین ماه برای گشودن رحمت بیکران خود به بنده اش قرار داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، آیت‌الله سید یحیی جعفری در خطبه های آیین وحدت بخش نماز جمعه کرمان ، به فضیلت های ذیقیمت ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگان دین تأکید دارند ، این ماه مبارک ، فرصت بسیار ارزشمندی برای استفاده ی حداکثری از فضایل و برکات آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان کلام گهربار پیامبر اعظم(ص) مبنی بر اینکه " ای مردم مسلمان همه درهای بهشت ، سعادت و میل به کمالات ، بر روی شما باز است و از خداوند عالم بخواهید درهای رحمتش را به روی شما نبندد "، را بیان و تصریح کرد: با استنباط از این کلام گهربار پیامبر اکرم (ص) می توان این نکته را فهمید که خداوند سبحان ، ماه مبارک رمضان را ارزشمندترین ماه برای گشودن رحمت بیکران خود به بنده اش قرار داده است.

آیت الله جعفری تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ، یکی از ماه های الهیست که در آن ، همه ی عوامل رسیدن به سعادت و کمال مهیا است ، لذا ما باید به بهترین نحو از این موهبت الهی بهره ببریم.

آیت الله جعفری در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با تبریک پیشاپیش سالروز میلاد مسعود حضرت امام حسن مجتبی(ع)، به بیان روایتی از آن امام همام پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت امام حسن مجتبی(ع) فرمودند: "بهترین بی‌نیازی قناعت کردن و بدترین نوع فقر ، چاپلوسی و تملق است."

امام جمعه کرمان تصریح کرد: متأسفانه بعضی از انسان ها راه صحیح استفاده از نعمت ها را نمی دانند ، این در حالیست که اسلام تنها به صرفه جویی و درست مصرف کردن تأکید می کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به برگزاری همایش فعالان سیاسی استان که هفته گذشته به همت استاندار کرمان برنامه ریزی و برگزار شد، گفت: این کار ، ابتکاری بسیار ارزشمند بود تا همه احزاب و جناح ها به منظور رسیدن به یک اتحاد جمعی دور هم جمع شوند.

آیت الله جعفری افزود: این افراد در این همایش بسیار بزرگ ، به این نتیجه رسیدند که موازین شرعی و قانونی را رعایت کنند تا هیچ گونه اختلافی در بین خود نداشته باشند.

وی همچنین به 21 تیر ، روز ملی عفاف و حجاب اشاره و ضرورت و ارزش رعایتِ عفاف و حجاب از سوی شهروندان جامعه اسلامی را خاطرنشان کرد.

امام جمعه کرمان در ادامه سخنانش توصیه های دین مبین اسلام مبنی بر اهمیت فراگیری علم را به نمازگزاران یادآور شد.

در دومین جمعه ی ماه مبارک رمضان،آیین عبادی و سیاسی نمازجمعه کرمان با حضور باشکوهِ روزه دارانِ خداجو در مصلای بزرگ امام علی برگزار شد./س


برچسب ها: ماه مبارک ، رمضان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.