میزان رشد تجارت خارجی چین در ژوئن کمتر از رقمی بود که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی برای این شاخص اقتصادی پیش بینی کرده بودند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، میزان رشد تجارت خارجی چین در ژوئن 7.2 درصد نسبت به همین ماه در سال گذشته افزایش یافت اما نسبت به پیش بینی ها کمتر بود.

میزان واردات چین در ماه ژوئن امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته 5.5 درصد افزایش یافت. با جمع و تفریق اعداد مربوط به دو شاخص واردات و صادرات مشخص می شود چین ماه ژوئن 31 میلیارد و 600 میلیون دلار مازاد تجاری داشت.

این رقم از پیش بینی کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی برای میزان رشد تجارت خارجی چین در ژوئن کمتر است زیرا آنها پیش بینی کرده بودند میزان رشد تجارت خارجی چین در ژوئن به 35 میلیارد دلار برسد.

کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند میزان صادرات این کشور در ماه ژوئن 10.6 درصد و میزان واردات نیز در همین مدت زمان 5.8 درصد افزایش یابد.

میزان تورم نیز در چین در ماه ژوئن امسال نسبت به همین ماه در سال 2013 ، 2.3 درصد افزایش یافت.

در این شاخص نیز کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی پیش بینی کرده بودند میزان تورم کشور در این ماه دست‌کم 2.4 درصد رشد داشته باشد.

شاخص تولیدات صنعتی نیز در چین در ماه ژوئن 1.1 درصد کاهش یافت. ماه ژوئن بیست و هشتمین ماه پیاپی بود که تولیدات صنعتی چین کاهش یافت. در ماه مه نیز میزان تولیدات صنعتی چین یک درصد کاهش یافته بود.

کارشناس مسائل اقتصادی انتظار دارند که مقامات و مسئولان اقتصادی چین برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود از جمله رسیدن به رشد اقتصادی 7.5درصد در سال 2015 باید یک رشته تدابیر و اقدامات اقتصادی دیگر به اجرا گذارند و نرخ بهره بانکی نیز در کشور باید یک بار دیگر کاهش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار