وزیر امور خارجه آلمان برای شرکت در نشست روز یکشنبه وزیران اموران خارجه پنج به علاوه یک درباره برنامه هسته‌ای ایران به وین می رود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آلمانی روز جمعه اعلام کردند فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان برای شرکت در نشست روز یکشنبه وزیران اموران خارجه پنج به علاوه یک درباره برنامه هسته‌ای ایران به وین می رود و در آنجا با جان کری وزیر امور خارجه درباره فعالیتهای جاسوسی آمریکا در آلمان نیزگفتگو می کند. 

اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان روز جمعه اعلام کرد برای گفتگوی هسته ای با ایران و مذاکره با جان کری همتای آمریکایی خود درباره جاسوسی که روابط برلین و واشنگتن را تحت تاثیر قرار داده است، اوایل هفته آینده به وین می رود.

اشتاینمایر در کنفرانسی خبری گفت: " ما می خواهیم و آماده هستیم همکاری خود را بر اساس دوستی و صداقت تقویت کنیم. این پیامی است که من می خواهم روز جمعه در دیدار در وین به جان کری همتای آمریکایی خودم بدهم ."
وی افزود: " این همکاری تنها نباید بر اساس اعتماد شکل بگیرد بلکه به احترام متقابل نیز مبتنی باشد ."

وزیر امور خارجه آلمان همچنین گفت: "به نظر من مشارکت ما با آمریکا به رغم تحولات هفته های اخیر که نگران کننده است و دیروز ما را وادار به تصمیم گیری کرد اجتناب ناپذیر است ."

دولت آلمان روز پنجشنبه رئیس دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در آلمان را بعد از کشف دو جاسوسی به نفع آمریکا اخراج کرد که بین این دو متحد نزدیک در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) بی سابقه است. 

در پی فاش شدن همکاری احتمالی یک مامور اطلاعاتی آلمان با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) در هفته گذشته دادستانی فدرال آلمان روز چهارشنبه از تحقیق درباره یک مورد جاسوسی دیگر خبر داد.

رسانه های آلمان از یک افسر ارتش آلمان اسم بردند که به نفع واشنگتن کار می کرد.

این افشاگری ها روابط بین آمریکا و آلمان را که تاکنون در پی افشاگری سال گذشته درباره شنود تلفن همراه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با تنش رو به رو بود، به شدت تحت تاثیر قرار داده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار