دولت به دلیل اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری‌های عظیم، دولتی هستند تا خصوصی، توانایی به دوش کشیدن بار فرهنگ و هنر را ندارد.

"فاطمه ابرار" کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، گفت: اگر تئاتر به طور نسبی با نظارت دولت و حمایت خصوصی عمل کند بخش خصوصی را که به فکر درآمدزایی است به تکاپو انداخته و باعث می‌شود نیاز به نظارت دولت بیش از پیش احساس شود.

این کارگردان تئاتر در پاسخ به این پرسش که آیا بستر مناسب برای تولید تئاتر خصوصی در کشور ما مهیا شده است، گفت: به نظر من اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است اما هنوز بستر مناسبش فراهم نشده است.

وی ادامه داد: با آمدن تعداد انگشت‌شماری تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاری در جهت تولید تئاتر خصوصی، هنوز باید برای مهیا شدن بستر مناسب برای تولید این تئاتر انتظار کشید چون سرمایه‌‌گذاری‌های دولتی بیشتر از خصوصی است.

ابرار با اشاره به تفاوت‌های تئاتر خصوصی و دولتی اظهار داشت: بدیهی است که در کارهای دولتی حمایت از سمت دولت است و یکسری از کارها به صورت سفارشی انجام می‌شود.

وی افزود: دیگر تفاوت تئاتر خصوصی با دولتی در این است که بیشتر مواقع این طور به نظر می‌رسد که تئاتر خصوصی فضای آزادتری برای بیان و رساندن پیام و جان کلام تئاتری دارد.

ابرار خاطرنشان کرد: تمایز دیگر تئاتر خصوصی با تئاتر دولتی در این است که در تئاتر دولتی وقتی که پای حمایت دولت به میان می‌آید معیارهای دولتی نیز وارد عرصه تئاتر می‌شود و این باعث محدود شدن هنر می‌شود.


 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار